به گزارش پارس، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تاریخ تمدن عراق، گفت: انتظار نبود که بعد از سقوط حزب بعث، گروه های مذهبی و سیاسی به اختلافاتی دامن بزنند که نتیجه آن عقب افتادگی های کشور و گسترش کینه هاست.


به گزارش روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی صبح امروز در دیدارهای جداگانه با نمایندگان اقشار دانشگاهی، فرهنگی، حوزوی، بازرگانان و سران عشایر عراق با اشاره به مصائب مردم این کشور در یک قرن اخیر، افزود: خیلی ها به خاطر منابع غنی به عراق طمع دارند و برای منافع خود، موجب زحمت مردم آن کشور می شوند.

وی با تاکید بر آیه «وَلاَ تَنَازَعُواْ فَتَفْشَلُواْ وَتَذْهَبَ رِیحُکُمْ»، اظهارداشت: این دستور قرآنی را می شنویم و عمل نمی کنیم و نتیجه این می شود که پیروان مذهب اسلامی همدیگر را می کشند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، توجه به جایگاه مرجعیت شیعه را برای جبران ضعف وجود رهبری نیرومند و مدیریت جامع و فراجناحی ضروری دانست و افزود: ایران اسلامی بهترین تجربه را دارد که با رهبری های داهیانه امام(ره) از گردنه های سخت اختلافات اول انقلاب گذشتیم و راه حل عراق نیز توجه به منافع ملی، دینی و کلیت اسلام و تقدم آنها بر منافع باندی و جناحی است.

بر اساس این گزارش، در آغاز هر یک از دیدارها، نمایندگان اقشار دانشگاهی و بازرگانان به بیان دیدگاه های خود پرداختند.