به گزارش پارس روزنامه لبنانی الاخبار ضمن انتشار این خبر نوشت: ائتلاف ضدداعش با سؤال‌ها و چالش‌های سختی روبرو است؛ یکی به خاطر شرط گذاشتن‌های بلندبالای ترکیه و دوم به خاطر رویکرد دفاعی و پیش رونده ایران در منطقه که با پیروزی الحوثی‌ها در یمن و پیشروی آنها در شهرهای مختلف این کشور سبب شده است تا ایرانی‌ها بیش از پیش به خود و قدرتشان ببالند. این روزها بارها از مقامات ایرانی شنیده‌ایم که ایرانی‌ها می‌گویند دستاوردهای مهمی برای کشورشان از عراق و لبنان گرفته تا سوریه و بحرین و اخیرا یمن به دست آورده‌اند.
الاخبار افزود: علی‌رغم اینکه پیشروی‌های داعش در عراق و سوریه باعث نگرانی ایرانی‌ها شده و سبب شده بود تا آمریکایی‌ها دوباره به فکر بازگشت به عراق بیفتند اما پیشروی‌های اخیری که تحت نظر ایران در عراق علیه داعش به دست آمده باعث شده است تا ایرانی‌ها دوباره به قدرت‌نمایی بپردازند و آنها را نشانه بارزی از تاثیرگذاری و حضور موثر خود در منطقه از جمله عراق بدانند. در این میان برخی کشورها احساس سرخوردگی می‌کنند.
روزنامه لبنانی خاطر نشان کرد: با وجود اینکه فرماندهان عالی‌رتبه ارتش عضو پیمان بین‌المللی مبارزه با داعش دو هفته پیش جلسه‌ای را در واشنگتن برگزار کردند تا سنگ بنای همکاری‌های خود در مراحل بعدی را بگذارند و به رغم اینکه روسای گروه‌های دیپلماتیک آمریکایی نزد این کشورها در دوحه گردهم آمدند تا راه‌های همکاری با یکدیگر را در آینده بررسی کنند، شاهدیم که اثرات حملات هوایی آمریکا علیه داعش کاهش یافته و حتی برخی از کشورهایی که پیش از این پیوستن خود را به این پیمان اعلام کرده بودند به ویژه کشورهای منطقه بی‌سروصدا از مشارکت در این پیمان عقب نشسته‌اند. خودداری آنها به این دلیل است که گمان می‌کردند که این پیمان چتر حمایتی برای آنها ایجاد کند اما اکنون می‌بینند که انتظاراتی که از این حملات داشتند، برآورده نشده است.
الاخبار نوشت: افق سیاسی سوال‌های بحث‌برانگیز بسیاری را برای پایتخت‌های کشورهای عربی موثر در این حملات ایجاد کرده است و اکنون به آنها فشار می‌آید که خود پاسخ مناسب به این سوال‌ها را بدهند.