به گزارش پارس حمیدرضا آصفی سخنگوی وزارت خارجه در دولت اصلاحات بود. او که سابقه سفیری جمهوری اسلامی ایران در فرانسه و امارات را نیز دارد در مصاحبه با روزنامه آرمان و در پاسخ به این سوال که آیا طرف مقابل در مذاکرات قائل به انعطاف است؟ گفت: آمریکایی‌ها تا به حال نشان ندادند که منعطف هستند.
آصفی درباره سرنوشت مذاکرات تا سوم آذر تصریح کرد: شرایط، قرائن و اطلاعات نشان دهنده این است که نباید در این مدت به نتیجه برسد مگر اینکه معجزه یا اتفاق عجیب و غریبی رخ دهد.
وی در پاسخ این سوال که اگر جمهوری‌خواهان سنا بتوانند تاثیر زیادی بر اوباما بگذارند، فکر می‌کنید می‌توانیم به نتیجه برسیم؟ اظهار داشت: باید یادمان باشد بیشترین مصائب و سختی‌ها را جمهوری اسلامی ایران در زمان دموکرات‌ها داشته و بیشترین تحریم‌ها زمان دموکرات‌ها روی ایران گذاشته شده و بیشترین کارشکنی‌ها و عناد و کینه زمان آقای کلینتون و قبل از او در زمان دموکرات‌ها بوده است. این موضوعات باید یادمان باشد به پرونده‌ها نگاه کنید که سخت‌ترین تحریم‌ها را آنها گذاشتند اما جمهوری‌خواهان معروف به تندروی، ببند و بگیر و جنگ‌طلبی هستند. یادمان باشد بین جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها خیلی تفاوتی نیست و هر دو یک سیاست را دنبال می‌کنند اما روش‌هایشان خیلی فرق می‌کند.