به گزارش پارس به نقل از ایلنا؛وی در توضیح بیشتر در مورد نحوه واریز پول به حساب ستاد ساماندهی سمن‌ها اظهارکرد: معاون امور مالی، خزانه دار و رئیس شورا با حکم شورا مبالغ را در اختیار ستاد قرار می‌دهند و در ستاد هم برای اختصاص بودجه تصمیم می‌گیرند. به طوری که در ستاد هم رئیس ستاد به همراه یک نفر دیگر با مشخص شدن رقم بودجه و اینکه قرار است در کجا هزینه شود، بودجه را هزینه می‌کنند.

رئیس شورای شهر تهران در ارتباط با اینکه تعدادی از اعضا معتقدند؛ برخی مصارف بودجه در شورا شفافیت مالی ندارد، پاسخ داد: این یک ادعاست چرا که تنها حسابرس رسمی است که به شفافیت مالی رسیدگی می‌کند و کمیسیون برنامه و بودجه هم علاوه بر تهیه گزارش عملکرد بودجه در شهرداری، گزارش عملکرد بودجه شورا را هم ارائه خواهد داد.

چمران با بیان اینکه بودجه شورایاری‌ها رقم مصوبی است که در اختیار هیچ شورایاری نیست، گفت: هر موقعی که نیاز دارند به میزانی که بودجه تخصیص پیدا کرده و تحقق یافته است به حساب آن‌ها واریز می‌شود.

چمران افزود: شورا هم دارای بودجه‌ای است اما در‌‌ همان روز اول این بودجه را به دست ما نمی‌دهند بلکه سیستم مالی به صورت قطره چکانی بودجه‌ها را اختصاص می‌دهد و حساب و کتاب و حسابرس دارد که با امضای مشترک این بودجه قابل برداشت است و رقم برداشت از بودجه در ستاد تصویب می‌شود.