پايگاه خبري تحليلي «پارس»- یک روزنامه سعودی با استناد به شایعه ارسال نامه از سوی رئیس جمهور آمریکا به رهبر معظم انقلاب اسلامی، ادعا کرد که این نامه مواضع ایران را تغییر داد!!!

asharghnameobam

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»، روزنامه سعودی "الشرق الاوسط" چاپ لندن با معرفی "علی خرم" به عنوان مشاور "محمد جواد ظریف" وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران به نقل از وی ادعا کرد: "این نامه نگاری‌ها تأثیر مثبتی بر رهبری ایران گذاشته، و در تغییر مواضع ما در قبال رسیدن به توافق ضروری است، حتی با این وجود که نامه منحصر به موضوع منافع مشترک در زمینه مبارزه با داعش است."

الشرق الاوسط با بیان اینکه "علی خرم" این مطالب را به صورت تلفنی گفته است، در ادامه به نقل از وی نوشت: "با وجود آنکه بیش از 30 سال از بی اعتمادی گذشته است، ایران و آمریکا به این موضوع رسیده اند که منافع ملی دو کشور در مذاکرات سازنده بین دو طرف برای رسیدن به توافق نهایی است .. به نظر می رسد که هر دو طرف اخیرا با اعتراف به نگرانیها، اکنون آماده هستند که در بالاترین حد نرمش، بایکدیگر بیشتر همکاری کنند."

این روزنامه سعودی به نقل از خرم مدعی شد: "این عقیده که آمریکا شیطان بزرگ است، در ایران در حال تغییر است؛ و نشانه هایی در سیاستهای متفاوت آمریکا در قبال مسأله اسارئیل – فلسطین و عراق و سوریه وجود دارد، و همه این‌ها زمینه را برای ایران جهت ورود به نوعی همکاری با آمریکا فراهم می کند."

روزنامه «وال استریت ژورنال» به نقل از منبعی ادعا کرده است که باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا اواسط ماه گذشته به طور محرمانه نامه ای را برای رهبر معظم انقلاب اسلامی ارسال کرده و در آن از منافع مشترک دو کشور در مبارزه با تروریست های داعش در عراق و سوریه سخن گفته است.

با این حال ساعتی پس از انتشار خبر ارسال این نامه، "جاش ارنست" سخنگوی کاخ سفید طی اظهاراتی گفت سیاست آمریکا در قبال ایران تغییری نکرده است.

ارنست در پاسخ به سوالی درباره صحت گزارش روزنامه وال استریت ژورنال گفت: «من در جایگاهی نیستم که درباره نامه نگاری شخصی میان رئیس جمهور و هر یک از رهبران جهان اظهارنظری کنم. من می توانم بگویم سیاستی که رئیس جمهور و دولتش در قبال ایران داشتند، بدون تغییر باقی مانده است».