به گزارش پارس ایرنا نوشت:جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با اعلام خبر تشکیل 'ارتش مردمی'، از آمادگی این ارتش برای مقابله با حملات احتمالی رژیم صهیونیستی خبر داد.
به گزارش خبرگزاری 'فرانسه'، 'محمد ابوعسکر' سخنگوی گردان های عزالدین قسام (شاخه نظامی حماس) روز گذشته (جمعه 16آبان/هفتم نوامبر) طی مراسمی که در اردوگاه 'جبالیا' در شمال غزه برگزار شد، گفت: تاکنون 2500 نفر جذب این ارتش شده اند که با هدف آزادسازی مسجد الاقصی و فلسطین تشکیل شده است.

ابوعسکر افزود: داوطلبان بالای 20 سال می توانند با ثبت نام در این ارتش، برای مقابله با اسراییل آماده شوند.

به گفته وی، این ارتش جدید در برهه ای تشکیل شده که مسجد الاقصی در معرض خطر حملات صهیونیست ها قرار دارد.

یکی دیگر از سخنگویان عزالدین قسام نیز از آمادگی کامل 'مردم، تسلیحات و تونل ها' برای مقابله با تجاوزهای رژیم اشغالگر قدس خبر داد.

رژیم صهیونیستی طی هفته های اخیر سرکوب فلسطینیان را تشدید کرده است. این رژیم روز گذشته نیز مانند چند هفته اخیر مانع از ورود جوانان فلسطینی به مسجد الاقصی شد، از این رو، هزاران فلسطینی نماز جمعه این هفته را نیز در خیابان های اطراف مسجد و در شرایط امنیتی برپا کردند.

به نوشته این منبع خبری، روز گذشته بیش از یک هزار و 300 نظامی صهیونیست در مناطق اطراف مسجد الاقصی مستقر شدند.

تنش ها در بیت المقدس به دنبال انتشار خبر رای گیری احتمالی در پارلمان رژیم صهیونیستی درباره تقسیم مسجد الاقصی و یا ممانعت از برپایی مراسم عبادی مسلمانان در این مکان مقدس شدت یافته است.

رژیم صهیونیستی تابستان گذشته در حملات وحشیانه اش به نوار غزه، حدود دو هزار و 200 فلسطینی را که اکثرا غیرنظامی بودند، به شهادت رساند و بیش از 11 هزار نفر دیگر را زخمی کرد.