غرض ورزی رسانه ای

برخی رسانه ها هستند که نفاق کمتری دارند؟ منظور چیست؟
در عالم واقع رسانه بی طرف وجود ندارد. اما برخی مانند VOA به صورت صریح بیان می کنند که سیاست های دولت آمریکا را نمایندگی می کنند. اما برخی مانند BBC فارسی ادعای بی طرفی و عدم وابستگی دارند.

امسال در ایام محرم، بی بی سی از مراسم محرم دو ویدئو منتشر کرد. یکی مربوط به مراسم بود. در این ویدئو اعمال عزاداری عده قلیلی از شیعیان (که چون تشییع فاحشه است، توضیح نمی دهم) بسیار بیشتر از نحوه عزاداری اکثریت شیعیان پوشش داده شده بود. گویا چنان اعمالی یک رویه همه گیر بین شیعیان است. 

یک ویدئو دیگر هم مربوط به صف نذری و عدم رعایت آن از سوی مردم و نحوه جلو زدن برخی بود. اگر کسی این دو ویدئو را بدون زمینه قبلی ببیند، احتمالا خنده اش بگیرد و پیش خود فکر کند که عزاداری شیعیان چقدر حماقت بار است. یعنی این دو ویدئو دید منفی نسبت به این مراسم ایجاد می کند. 

حالا سوال این است که چه چیزی جز غرض می تواند دلیل رفتار بی بی سی باشد؟ این رسانه اگر ادعای بی طرفی دارد، اصلا باید برخی مراسم محرم را به علت اهمیت نزد بخش خوبی از مخاطبان  پوشش خبری دهد و برنامه هایی در این مورد پخش کند. اما نه تنها این کار را نمی کند، بلکه به صورت غیر مستقیم این مراسم را تخطئه می کند.