به گزارش پارس به نقل از ایسنا: غضنفر رکن‌آبادی در همایش بررسی تحولات غرب آسیا اظهار کرد: ذخایر غنی انرژی و حرکت موج اسلام‌خواهی در منطقه سبب طمع دشمنان نسبت به کشورهای این منطقه شده است.

وی با بیان این‌که «دشمنان برای نابودی انقلاب اسلامی دست به هر اقدامی می‌زنند» افزود: دشمن از دسیسه‌های مختلفی برای نابودی انقلاب اسلامی استفاده کرده و کمک کردن به مظلومان که هدف نظام اسلامی بوده با اهداف آن‌ها در تضاد است. دشمن از دوران‌های گذشته به دنبال یهودی‌سازی قدس بوده است اما نتوانسته در برابر نیروهای مردمی به پیروزی برسد.

وی از ایران اسلامی به عنوان کشوری بی‌نظیر روی کره زمین یاد کرد و گفت: در این کشور مردم با استفاده از رهنمودهای رهبری و قوانین اسلامی در برابر استکبار جهانی ایستاده‌اند و تاکنون به دستاوردهای بسیاری رسیده‌اند.

سفیر سابق کشورمان در لبنان به دستاوردهای علمی و نظامی ایران اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب اسلامی کشتی ایران را در دریای پرتلاطم منطقه هدایت کرده و به سلامت به مقصد رسانده‌اند و امروزه ایران اسلامی با ثبات‌ترین کشور منطقه است.

وی گفت: استکبار جهانی به امنیت رژیم صهیونیستی بسیار توجه دارد؛ زیرا این رژیم دست‌پرورده آمریکا، فرانسه و دیگر کشورهای استکباری است و معادلات و تصمیم‌های جهانی با توجه به امنیت این رژیم غاصب رقم خواهد خورد.

وی با بیان بخشی از وقایع درگیری میان گروهای مقاومت و رژیم صهیونیستی تصریح کرد: ذلت این رژیم غاصب در مقابله با نیروهای حزب‌الله لبنان برای همگان به نمایش گذاشته شد.

رکن‌آبادی خاطرنشان کرد: سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی دنیا از گروهک تکفیری داعش حمایت می‌کنند و این گروهک برای ریشه‌کن کردن اسلام ناب محمدی پا به میدان گذاشته است.

وی برخی از ظلم‌هایی که رژیم صهیونیستی به مردم غزه کرده است را بیان کرد و گفت: بسیاری از مناطق از دست‌رفته فلسطین باید با استفاده از زور بازگردانده شود زیرا قطع‌نامه‌های سازمان ملل اجرایی نخواهد شد.

وی ادامه داد: برگزاری نشست‌های 5+1 نشان‌دهنده قدرت ایران اسلامی است زیرا کشورهای قدرتمند دنیا هرگز سخنان دشمنان‌شان را گوش نخواهند داد و هر کشوری در مقابل آن‌ها باشد، نابود خواهد شد، اما این کشورهای قدرتمند مجبورند به سخنان نمایندگان مردم ایران اسلامی گوش دهند.

مشاور وزیر امور خارجه با اشاره به وقایع سال 2006 و درگیری‌های جهانی اظهار کرد: دشمن به دنبال نابودی لبنان، عراق، سوریه و سپس جمهوری اسلامی ایران بوده است اما نتوانسته به هدف خود برسد به همین علت از گروه‌های تکفیری برای از بین بردن بازوان جمهوری اسلامی استفاده کرده است.

وی با بیان این‌که «جمهوری اسلامی با تکیه بر ظرفیت‌های موجود در صحنه جهانی تاثیرات مختلفی داشته است» اظهار کرد: مسئولان و سیاستمداران کشورهای استکباری همیشه گزینه‌های روی میز خود را آماده دارند به همین علت ما نباید به لبخندهای آنان توجه کنیم.

وی از رژیم صهیونیستی به عنوان مظهر خباثت قاتلان امام حسین(ع) یاد کرد و گفت: ایران اسلامی به عنوان نماینده جبهه حق تا کنون توانسته است هفت دفعه پشت رژیم صهیونیستی که نماینده نظام استکبار را به خاک بمالد.

رکن‌آبادی فزود: داعش امروزه از کنترل ارباب‌های خود خارج شده است.