به گزارش پارس به نقل از فارس، مقامات کاخ سفید اعلام کردند که «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا از کنگره درخواست کرده است که برای مقابله با شیوع ویروس مهلک «ابولا» در غرب آفریقا و جلوگیری از گسترش این بیماری به آمریکا بودجه‌ای معادل 6.2 میلیارد دلار تخصیص دهد.


طبق گزارش شبکه «بی بی سی»، اوباما، خواستار 4.5 میلیارد دلار بودجه، واکنش فوری و بیش از 1.5 میلیارد دلار برای یک صندوق احتیاطی خواهد شد.

این درخواست درحالی مطرح می شود که سازمان بهداشت جهانی در تازه ترین گزارشی که چهارشنبه منتشر کرد آمار ابتلا به ابولا را 13 هزار و 42 نفر اعلام کرد و گفت که چهار هزار و 818 نفر جان خود را در اثر بیماری از دست داده اند  به جز 27 نفر، باقی موارد مرگ در سه کشور «لیبریا»، «گینه» و «سیرالئون» بوده است.

بر اساس این گزارش، درخواست اوباما برای بودجه مبارزه با ابولا، اولین خواسته او از کنگره پس از پیروزی جمهوری خواهان در انتخابات میان دوره ای سه‌شنبه هفته جاری است.

جمهوری‌خواهان در انتخابات میاندوره‌ای روز سه‌شنبه هفته جاری موفق شدند با کسب 6 کرسی لازم، کنترل سنا را از دست دموکرات‌ها خارج کنند.

مقامات کاخ سفید می‌گویند که اوباما حداقل 2 میلیارد دلار برای سازمان توسعه بین المللی آمریکا (USAID)، حداقل 2.4 میلیارد دلار برای وزارت خدمات بهداشتی و بیش از 1.5 میلیارد دلار برای صندوق احتیاطی می خواهد.

دفتر «جان بینر» رئیس‌ اکثریت جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد که این درخواست اوباما را مورد ارزیابی قرار خواهند داد.

شیوع این بیماری در هاله‌ای از ابهامات قرار دارد و برخی اسنادی وجود دارد که نشان می‌دهد که آمریکا که اینگونه  در تلاش برای مقابله با این ویروس مهلک است، احتمالاً در پشت پرده ساخت این ویروس قرار دارد.