به گزارش پارس به نقل از کیهان،جن‌ساکی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هدف ما در قبال برنامه هسته‌ای ایران تغییر نکرده افزود:هدف ما همان‌طور که قبلا هم گفته‌ایم تغییر نکرده و ما معتقدیم عدم حصول توافق بهتر از یک توافق بد است. تا زمانی که بر سر تمام مسائل به توافق نرسیم توافق نهایی حاصل نخواهد شد.
وی با رد توافق برای انتقال ذخایر اورانیوم غنی شده ایران به روسیه گفت: ما توافقی را که نتوانیم مورد راستی آزمایی قرار دهیم نمی‌پذیریم.
وی درباره انتخاب مسقط برای مذاکره گفت: انتخاب عمان به عنوان محل بعدی مذاکرات هسته‌ای به دلیل در دسترس نبودن این کشور از حضور خبرنگاران نیست و ما به همراه وزیر امورخارجه خبرنگاران زیادی را به عمان می‌بریم. با این حال ما به تصمیم خود برای محرمانه نگه داشتن روند مذاکرات ادامه می‌دهیم چون معتقدیم این کار به سازنده بودن آن کمک می‌کند.
پیش از این جان‌کری ضمن سخنانی در محل مجله آتلانتیک تصریح کرده بود: عدم توافق بهتر از توافق بد با ایران است.
این تلقی متصلب در مقابل تلقین بی‌پایه برخی محافل در ایران قرار دارد که مدعی‌اند هیچ توافقی بدتر از عدم توافق نیست و به عبارت دیگر باید به هر قیمت با آمریکا توافق کرد!
همزمان وبسایت رادیو فردا در تحلیلی خاطرنشان کرد: مذاکرات ایران و 5+1 می‌تواند به امضای یک توافق کلی که بی‌شباهت به «طرح اقدام مشترک» نیست، بینجامد اما امضای یک «توافق جامع اتمی» تا پیش از انقضای مهلت تعیین شده دور از انتظار به نظر می‌رسد.
وب سایت رادیو فردا نوشت: مذاکرات انتهای هفته خانم رایس مشاور امنیت ملی اوباما با همتای اسرائيلی خود، «یوسی کوهن» در کاخ سفید که با گروه بزرگی از کارشناسان اسرائيلی راهی آمریکا شده بود تازه‌ترین تلاشی است که در جهت خنثی کردن مخالفت‌های متحدان منطقه‌ای آمریکا صورت گرفته است. در پایان مذاکرات جامع آمریکا و اسرائيل که وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا نیز در آن حضور داشت. اعلام شد که دو کشور در رابطه با مذاکرات اتمی با ایران مواضع خود را هماهنگ ساخته‌اند.
اشتون روز 7 نوامبر پیش از دیدار سه جانبه با جان‌کری و جواد ظریف در مسقط پایتخت عمان، طی یک اقدام موازی به منظور برخی هماهنگی در مواضع با نمایندگان سیاسی کشورهای عضو گروه 5+1 دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.
این تحلیل خاطرنشان می‌کند: با وجود همه تمهیدات برای پرهیز از اعلام بی‌نتیجه ماندن مذاکرات اتمی، هنوز موانع عمده‌ای در مسیر توافق جامع باقی است که راه عبور از آنها یافت نشده است که پروتکل الحاقی و لغو تحریم‌ها از جمله آنهاست.
درهمین حال روزنامه بوستون گلوب معتقد است: پیروزی جمهوریخواهان در انتخابات اخیر سنا حامل این پیام است که لغو تحریم‌ها بسیار سخت خواهد بود و مطمئنا دراین صورت روحانی تحت فشار منتقدان و حامیان خود قرار می‌گیرد. چنین مسائلی می‌تواند روحانی را به این نتیجه برساند که صرف‌نظر کردن از توافق برای وی دستاورد بیشتری خواهد داشت و آمریکا مقصر اعلام خواهد شد.
بنابر گزارش ایرنا با وجود سررسید زمان آزادسازی قسط‌های چهارم و پنجم دارایی‌های ایران هریک به ارزش 500 میلیون دلار، هنوز این دارایی‌ها آزاد نشده است. سررسید قسط چهارم 18 مهر و سررسید قسط پنجم 12 آبان بوده است.