به گزارش پارس به نقل از العالم: فعالان سوری می گویند سه شنبه شب، درگیری با انواع اسلحه میان گروه های موسوم به گردان های اسلامی و جبهه النصره (شاخه القاعده در سوریه) از یک سو و ارتش سوریه از سوی دیگر در اطراف محله کرم الطراب در نزدیکی فرودگاه نظامی النیرب در شرق حلب در گرفت.


بنابر این گزارش، این درگیری همزمان با بمباران مناطق درگیری به علاوه محله المعصرانیه و الجزماتی و طریق البابت توسط ارتش سورریه بوده است.

منابع سوری افزودند: لشکر فرسان الشمال وابسته به جبهه موسوم به انقلابیون سوریه مقر خود را در روستای منغ در ریف شمالی حلب به درخواست جبهه النصره تخلیه کرده است و عناصر آن قبل از عقب نشینی یک تانک را به آتش کشیده اند.

از سوی دیگر استفان دی میستورا، فرستاده سازمان ملل متحد در سوریه، گفت: داعش از سمت عین العرب به سوی حلب در حال پیشروی است و این فرصتی برای جامعه بین الملل به منظور متوقف کردن این گروه و نجات عین العرب است که علی رغم کشتار بی رحمانه در آن به هیچ نتیجه ای میان مخالفان سوری و دولت دمشق منتهی نشد.

دی میستورا در مصاحبه با شبکه سی ان ان خاطرنشان کرد که برای متوقف کردن داعش باید جنگ در سایر مناطق متوقف شود تا بتوان روی اعضای این گروه متمرکز شد و حلب یکی از شهرهایی است که می توان این کار را در آن انجام داد.

لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه، نیز پیش از این در دیدار با رجب طیب اردوغان ، رییس جمهور ترکیه، خواستار دخالت در حلب شده و از تمرکز نیروهای ائتلاف ضد داعش به عین العرب انتقاد کرده بود.

ترکیه نیز شرط پیوستن به ائتلاف آمریکا ضد داعش را ایجاد منطقه پرواز ممنوع به ویژه برفراز شهر حلب اعلام کرده بود تا از این طریق به تقویت گروه های مخالف سوری به ویژه گروه ارتش آزاد مبادرت کند.
با این تفاسیر به نظر می رسد که حلب با 300 هزار سکنه، معرکه اصلی به شمار می آید و نه عین العرب و این مساله ای است که گویا تلاش هایی برای جا انداختن این موضوع در سطح بین المللی در حال وقوع است.

استان و شهر حلب به عنوان پایتخت اقتصادی سوریه، به دلیل وجود مراکز تاریخی، اقتصادی و نظامی از اهمیت بسیاری برخوردار است.