پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- تجمع بزرگ 13 آبان، تداوم استکبارستیزی عاشورای حسینی از ساعت 9:30 صبح با حضور اقشار مختلف مردم، دانش آموزان و دانشجویان، اساتید حوزه و دانشگاه، طلاب و روحانیون و تشکل‌های دانشجویی با شعار «مرگ بر آمریکا» همزمان در سراسر کشور، در تهران مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا آغاز شد. هیئات مذهبی نیز در تقارن 13 آبان امسال با روز عاشورا در این مراسم حضور پررنگی دارند.

estekbaraban93 (2)تجمع‌کنندگان با حمل پلاکاردهای حاوی شعارهای استکبارستیزی نظیر «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «هیهات من‌الذله» و «لبیک یا خامنه‌ای»، پرچم آمریکا و اسرائیل را به عنوان نمادهای اسکتبار جهانی، زیر پا انداختند.

estekbaraban93 (1)

پس از سخنرانی حجت الاسلام پناهیان، مدیحه سرایی و عزاداری امام حسین(ع) و اقامه نماز جماعت ظهر و عصر به امامت حجت الاسلام والمسلمین قرائتی، پیکر پاک 45 شهید گمنام دفاع مقدس نیز بر روی دست مردم عزادار تشییع خواهد شد.

estekbaraban93 (3)

برپایی نمایشگاه عکس «فتنه‌گران جنایتکار، نوکران اسرائیل و آمریکا» در تجمع آمریکاستیزی
نمایشگاه عکس فتنه‌گران جنایتکار، نوکران اسرائیل و آمریکا در حاشیه برگزاری تجمع روز 13 آبان در خیابان طالقانی تهران و در مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا برپا شد.

estekbaraban93 (4)

در این نمایشگاه عکس‌هایی از فتنه 88 و مسببان آن به عنوان «نوکران اسرائیل و آمریکا» به نمایش گذاشته شده است.

estekbaraban93 (8)

همچنین در این نمایشگاه عکس‌هایی از شهدای هسته‌ای کشور وجود دارد که از آنها به عنوان «دوستان مسلمانان» نام برده شده است.

estekbaraban93 (9)
 
زیارت عاشورای تهرانی‌ها در کنار پیکر 45 شهید گمنام
مراسم زیارت عاشورا در حاشیه تجمع بزرگ 13 آبان، در کنار پیکر 45 شهید گمنام دفاع مقدس برگزار شد.
 estekbaraban93 (10)
برپایی مراسم زیارت عاشورا در کنار پیکر 45 شهید گمنام دفاع مقدس به عنوان طلیعه مراسم استکبارستیزی امسال برگزار شد و قرار است پیکر پاک این شهیدان در پایان مراسم امروز، روی دست عزاداران تهرانی تشییع شود. 

estekbaraban93 (11)

مردانی: تقارن حماسه عاشورا و انقلاب دوم حرکتی در راستای بیداری مسلمانان است
محمدرضا مردانی عضو هیأت علمی دانشگاه و رئیس سابق مرکز جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم در حاشیه راهپیمایی 13 آبان گفت: در روز عاشورا امام حسین(ع) و یارانشان در مقابله با یزید و غاصبان خلافت ایستادگی کردند و حماسه آفریدند و امروز پس از 1300 سال روز عاشورا یادآور فداکاری شهدای کربلا است.

estekbaraban93 (15)

وی افزود: امام حسین(ع) فرمودند اگر دین جدم جز با کشته شدن من زنده نمی‌ماند پس شمشیرها مرا دریابید، امام حسین(ع) با این جمله می‌خواستند انحراف ایجاد شده در دین را اصلاح کنند و برای امر به معروف و نهی از منکر قیام کردند.

estekbaraban93 (5)مردانی گفت: دشمنان اهل بیت با فجیع‌ترین رفتار از خاندان پیامبر پذیرایی کردند و به همین دلیل مسلمانان از آن سال به بعد برای احیای دین خدا و یادآوری حماسه عاشورا عزاداری می‌کنند.

estekbaraban93 (6)مردانی گفت: امسال عاشورا با روز ملی مبارزه با استکبار مصادف شده است و ملت ایران در مقابل لانه جاسوسی با تشییع پیکرهای پاک شهدای گمنام که شهادت آنها نیز به دلیل جنایات ظالمان بوده است حماسه عاشورا را زنده می‌کنند.

estekbaraban93 (7)

مردانی گفت: تقارن حماسه عاشورا با انقلاب دوم حرکتی در جهت بیداری مسلمانان است.

estekbaraban93 (12)
پناهیان در مراسم یوم‌الله ۱۳ آبان:
امام حسین(ع) از موضع قدرت و عزت با عمرسعد مذاکره کرد/ مذاکره با آمریکا آخرین اتمام‌حجت

حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان استاد حوزه  و دانشگاه ظهر امروز سه‌شنبه طی سخنانی در جمع تجمع‌کنندگان تهرانی در مراسم یوم‌الله 13 آبان با بیان اینکه مردم ما مردم هوشیاری هستند که بعد از گذشت چند سال هیچ وقت یزید زمان و حسین زمان را فراموش نکرده و نمی‌کنند، گفت: چطور بعد از این همه پیشرفت می‌توان 13 آبان را به خاطر عاشورا فراموش کرد، عاشورای امسال از هر سال دیگری استکبارستیزتر و 13 آبان نیز از هر سالی عاشورایی‌تر است.

estekbaraban93 (13)

وی افزود: امروز اگر 13 آبان نبود، در نوحه‌هایمان نیز شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر استکبار سر می‌دادیم، چون استکبار فهمیده است که جلوی ما را به مانند یزد و شمر بگیرد. فهمیده است که همانگونه که فاطمه (س) و حسین (ع) را محاصره کرد، امروز نیز باید شیعیان و سنی‌ها را محاصره و سر از بدن آنان جدا کنند تا پیشرفت مقاومت را بگیرد اما من می‌گویم که ما اکنون 72 تن نیستیم، 72 میلیون نیز نیستیم؛ ما بیش از اینها هستیم.

estekbaraban93 (14)

پناهیان با طرح این سوال که چگونه می‌توانیم در روز عاشورا شعار مرگ بر استکبار را فراموش کنیم که در منطقه شاهدیم این همه سر از بدن جدا می‌شود و هزاران کودک توسط تروریست‌ها به خاک و خون کشیده می‌شود؟ تصریح کرد: امروز اگر 13 آبان هم نبود، عاشورای ما استکبارستیزتر می‌بود. امروز عاشورای ما علنی شده و جوانان مسلمان و غیرمسلمان مقابل تروریست‌ها ایستاده‌اند و از حرم حضرت زینب (س) در سوریه و از کربلای حسین (ع) در عراق دفاع می‌کنند و می‌گویند حسین (ع) فرزند پیغمر (ص) ماست.

ESTEKBAR93

این استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: امروز همین مستکبرینی که روزی علنی از تروریست‌ها حمایت می‌کردند، می‌بینیم که دیگر رویشان نمی‌شود علنی از آنان حمایت کنند و پنهانی و ذلیلانه از تروریست‌ها در منطقه حمایت می‌کنند. ما استکبار را فراموش نخواهیم کرد.

ESTEKBAR931

وی در بخش دیگری از سخنانش خطاب به مذاکره کنندگان هسته‌ای کشورمان گفت: به دولتمردان و مذاکره‌کنندگان عرض می‌کنم وقتی حسین (ع) با عمر سعد صحبت می‌کرد، از موضع قدرت صحبت می‌کرد و هیچ انفعالی را از امام حسین در برابر عمر بن سعد مشاهده نکردیم. لشکریان یزید هزاران نفر بودند اما امام حسین با قدرت مقابل آنها صحبت می‌کرد. من می‌گویم امروز مستکبرین دچار ضعف هستند و در برابر دولت ضعیف و خبیثی مثل آمریکا نباید دولتمردان ما از موضع ضعف برخورد کنند. وظیفه عاشورایی مذاکره‌کنندگان ما این است که از حسین یاد بگیرند که محکم در برابر دشمنی که در حال مرگ است، سخن بگویند و در زبان دیپلماسی نیز با این موجودات نجس که خون مردم منطقه از دندانهای آنان می‌چکد، با قدرت صحبت کنند و بگویند اگر ما با تروریست‌های آدم‌خوار هم‌ گفت‌وگو کنیم، با آنها کنار نخواهیم آمد و هر کس این کار را انجام دهد، ننگ ابدی بر پیشانی او خواهد ماند.

پناهیان با بیان اینکه اگر یک ماموری را به یک منطقه سخت و صعب‌العبور می‌فرستند، به او حقوق مضاعفی می‌دهند و امروز نیز باید به وزیر امور خارجه و تیم مذاکره کننده حقوق مضاعفی داده شود چراکه با وحشی‌ها در حال گفت‌وگو هستند، گفت: باید به مذاکره‌کننده‌هایمان که به عنوان نمایندگان این سرزمین قدرتمند با طرف‌هایشان مذاکره می‌کنند، حقوق مضاعف پرداخت شود چراکه با وحشی‌های دنیا مذاکره می‌کنند و این وحشی‌ها بدانند که اگر در این گفت‌وگوها بر سر عقل نیایند، به دست سربازان خود در دنیا و منطقه نابود خواهند شد.

وی اضافه کرد: آمریکایی‌های خبیث فکر نکنند از این گفت‌وگوها می‌توانند برای خود آبرویی تهیه کنند و اگر دولتمردان ما با آمریکایی‌ها گفت‌وگو می‌کنند، بفهمند که این آخرین اتمام حجت است و این اباالفضلی‌ها، علمداری‌ها و مریدان پیغمبر (ص) منتظر فرمان عاشورایی هستند تا همه آنها را نابود کنند و ایران اسلامی تا انتقام خون‌های ریخته شده مظلومان در دنیا را نگیرد، از پای نخواهد نشست.

این استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: سخن دردمندانه و عزتمندانه من در میان جمع عزاداران با مردم منطقه است که هر روز کشته شدن فرزندان خود را به دست تروریست‌ها مشاهده می‌کنند. مردم منطقه بدانند ایران اسلامی هیچ وقت مظلومان دنیا را فراموش نخواهد کرد و انتقام خون حسین را چیزی جز ریشه‌کن کردن ظلم در عالم نمی‌داند و این گفت‌وگوها بین نمایندگان ما و دولت استکبار و خون‌آشامی چون آمریکا برای نجات عالم بوده و این گفت‌وگوها فرجامی جز رسوایی استکبار جهانی در پی نخواهد داشت و ما مثل همیشه در کنار مظلومین خواهیم ماند. هرچند می‌دانیم که این گفت‌وگوها در سرنگون کردن استکبار جهانی نتیجه‌ای ندارد و این جهاد مظلومانه مردم منطقه است که استکبار جهانی را نابود خواهد کرد.

پناهیان با بیان اینکه انتظار از دولتمردان ما این است که اباالفضل‌گونه مذاکره کنند و غیرت اباالفضل را فراموش نکنند، گفت: مردم منطقه، زرتشتی‌ها، سنی‌ها، آشوری‌ها همه مرید اباالفضل‌ هستند. مردم بدانند که باید راه اباالفضل ادامه پیدا کند وقتی شمر امان‌نامه‌ای برای اباالفضل داد و حضرت اباالفضل با اجازه امام حسین با شمر گفت‌وگو کرد اما هیچ‌گاه به لشکر حسین خیانت نکرد. شمر با صدای مظلومانه به سوی حضرت عباس گفت که تو فامیل من هستی من حاضرم که به تو امان‌نامه بدهم و به سمت ما بیا و علیه حسین بجنگ. که اباالفضل در پاسخ 4 بار از کلمه لعن استفاده کرد و فرمود تو ملعون برای آن معلون می‌خواهی از من پیمان بگیری که من با معلونین همکاری کنم؟ و آنچنان جواب دندان‌شکنی به شمر داد که شمر در موقع بازگشت گفت برای خیمه‌ها نگهبان بگذارید آن اباالفضلی که من دیدیم تا آخرین نفس برای حسین می‌جنگد و انشاءالله ما و دلتمردانمان اباالفضلی عمل خواهیم کرد و این غیرت عباس را فراموش نکنند و از این غیرت فاصله نگیرند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از فردی که قیام امام حسین (ع) را غیرعقلانی عنوان کرده، خطاب به او گفت: چگونه قیام امام حسین را احساساتی عنوان می‌کنید؟ آیا عاشورا بدون عقل بود که بعضی‌ها یاوه‌سرایی می‌کنند و می‌گویند بعد از عاشورا ائمه عقلانی و با محاسبات عقلی عمل کردند. یعنی حسین در عاشورا با محاسبات عقلی رفتار نکرد؟! آیا عقلانی نبود که حسین از خانه خود خارج شد و فرمود "وقتی که آنها می‌خواهند در خانه‌ام سر از بدنم جدا کنند، چرا به میدان نبرد نروم و سر از بدنم جدا نکنند"؛ آیا راه دیگری جز شهادت برای امام حسین (ع) وجود داشت؟

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این مطلب که کسانی که بعد از گذشت 1400 سال یاوه‌سرایی می‌کنند و می‌گویند که رفتار امام حسین (ع) عاقلانه نبود و عاشقانه رفتار کرد، گفت: اینها شعور ندارند که بفهمند که کربلا و عاشورا هم به منطق  و هم به عشق امام حسین ارتباط داشت و از این دو جدا نبود.

پناهیان ادامه داد: کسانی که شعور این را ندارند که بدانند عقل و عشق در کربلا آمیخته بود، قطعا به عقلانیت حسین و ملت توهین می‌کنند و دولتمردان ما به توهین‌کنندگان به ملت و حسین میدان ندهند.

وی با بیان اینکه امروز عقل می‌گوید که مقابل منافع استکبار بایستیم و ذره‌ای عقب‌نشینی کنیم، ذلیل خواهیم شد، گفت: عقل می‌گوید به خاطر فتنه‌های فتنه‌گران 88 دشمن امروز جرات و جسارت محاصره اقتصادی علیه ایران به خود داده است و اگر دشمن ما را محاصره اقتصادی کرده و فشار می‌آورد، به خاطر این است که به بعضی از انسان‌های ضعیف سیاسی چشم دوخته است و اگر این عناصر سیاسی ضعیف در کشور نابود شوند استکبار در مقابل ما زانو خواهد زد.

به گفته پناهیان، عقل به ما می‌گوید تا مشت محکم بر دهان دشمن خونخوار زده نشود، دست از توطئه علیه ملت و کشورمان برنخواهد داشت و اگر کسی که عقل ندارد، حق تنفس را در فضای سیاسی این کشور نخواهد داشت و عقل به ما می‌گوید که محکم در برابر استکبار بایستیم و عقل به ما می‌گوید جامعه ما قدرت مقابله در برابر محاصره اقتصادی دشمن را دارد.

این استاد حوزه و دانشگاه در پایان خاطرنشان کرد: اگر ما 30 سال پیش می‌گفتیم که قدرت اول منطقه خواهیم بود و عده‌ای به نادانی به این گفته ما می‌خندیدند، امروز می‌بینند که به کوری چشم آمریکا قدرت اول منطقه شده‌ایم و انشاءالله اگر پای حسین بایستیم، قدرت اول جهان نیز خواهیم بود.

قطعنامه: هر غلط دشمن پاسخی سخت در پی خواهد داشت/ رهنمودهای رهبری فصل‌الخطاب است/ تاکید بر رعایت چارچوب‌ها در مذاکره با 1+5
قطعنامه تجمع بزرگ 13 آبان قرائت شد که متن کامل آن به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

السَّلاَمُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلَى عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلَى أَوْلاَدِ الْحُسَیْنِ وَ عَلَى أَصْحَابِ الْحُسَیْنِ(ع)

حماسه عاشورا رمز جاودانگی اسلام عزیز و مکتب اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و یکی از مردمی‌ترین روزهای تاریخ تشیع به شمار می‌رود که پاسداشت و احیای هر ساله آن، اهتزاز پرچم عزت و ذلت‌ناپذیری پیروان حسین بن علی (ع) و الگوی ثابتی از کفرستیزی و طاغوت‌شکنی را بر بلندای تاریخ به نمایش گذارده و تا ابدیت نیز همچنان در بطن و ریشه آزادی و آزادگی باقی خواهد ماند.

در شرایطی که عاشورای حسینی و "روز شهادت سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش" در یکی از حساس‌ترین مقاطع تاریخی این سرزمین در تلاقی با"روز ملی مبارزه با استکبار جهانی" برای ملت غیور ایران اسلامی معنایی عاشورایی و الهام‌بخش یافته و طنین مقاومت و استکبارستیزی ایرانیان مؤمن، انقلابی و ولایتمدارهمراه با فریاد "هیهات منا الذله" در رخدادهای سه‌گانه این روز یعنی " تبعید حضرت امام (ره) به ترکیه در سال 1343، کشتار وحشیانه دانش آموزان انقلابی توسط رژیم سفاک و یزیدی پهلوی در سال 1357 و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان مسلمان پیرو خط امام در سال 1358" با شکوه و عظمتی فراتر از گذشته در منظر جهانیان قرار گرفته و اراده‌ی پولادین و اقتدار تزلزل‌ناپذیر نظام و ملت ایران برای عبور موفق از پیچ تاریخی سرنوشت‌ساز دوره‌ی معاصر را نیز نمایان ساخته است؛ ما شرکت‌کنندگان در آیین‌های سوگواری حسینی در روز عاشورا و تظاهرات سراسری یوم الله 13 آبان‌ماه، که تجلی عزم و باور اعتقادی دیرین پیروان مکتب حسین علیه‌السلام مبنی بر استمرار نبرد عاشورایی خود با جبهه استکبار و سلطه است، مواضع خود را با بانگ رسای "تکبیر" و طنین" یا حسین" اعلام می‌داریم:

1- ما پیروان مکتب و راه و رسم حسین علیه‌السلام، وحدت، اتحاد، وفاق و یکپارچگی ملی حول محور "ولایت فقیه" و منویات و رهنمود‌های حکیمانه مقام معظم رهبری‌(مدظله‌العالی) را ضامن تداوم انقلاب اسلامی و پیگیری آرمان‌های بلند نظام و پیشرفت کشور و عامل شکست و ناکامی راهبردها و سناریو‌های شیطانی دشمنان انقلاب اسلامی دانسته و بر ضرورت تعمیق و تقویت همه‌جانبه آن بین آحاد جامعه و مورد توجه قرار گرفتن به عنوان اصول راهبردی و قطب‌نمای حرکت مردم و مسؤولان کشور تأکید می‌نماییم.

2- مردم غیرتمند و عاشورایی ایران اسلامی، ضمن افتخار به عملکرد انقلابی و الهام‌بخش خود در مبارزه با نظام سلطه و صهیونیسم بین‌الملل، آمریکا را همچنان شیطان بزرگ و دشمن شماره یک ملت ایران و شعار "مرگ بر آمریکا" را ترجمه‌ی پیام راهبردی و جاودانه "هیهات منا الذله" حسینی در کربلای معلی و انعکاس دکترین استکبارستیزی انقلاب اسلامی دانسته و فراگیر شدن آن در سطوح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی را از مظاهر اصلی قدرت درونی و عمق استراتژیک جمهوری اسلامی تلقی کرده و تا هنگام استیفای حقوق حقه ملت ایران و پایان یافتن سیاست‌های ظالمانه دولت غیرقابل‌ اعتماد و عهد‌شکن ایالات متحده در قبال جامعه بشری، این شعار راهبردی را عامل وحدت ملی و جبهه مقاومت ضد‌آمریکایی و نشانه بارز انزجار و تنفر از سیاست‌ها و عملکرد آمریکای جنایتکار می‌داند.

3- ما شرکت‌کنندگان در این تجمع بزرگ عاشورایی، رمز اقتدار نظام و ملت ایران در برابر نظام سلطه را پیروی از مکتب عاشورا و مقاومت و ایستادگی در برابر یزید زمانه یعنی آمریکا و قدرت‌های زورگو، ظالم و مستکبر می‌دانیم و ضمن حمایت از دولت و دستگاه دیپلماسی کشور در فرآیند مذاکرات هسته‌ای با 1+5 و تأکید بر رعایت چارچوب ترسیم شده توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی برای دستیابی به حق مسلم ملت غیرتمند ایران اسلامی، رفع همه‌جانبه تحریم‌های ظالمانه و یکطرفه علیه مردم ایران و مراقبت و هوشمندی نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی بر توافقات احتمالی را از مطالبات جدی و قطعی خود دانسته و به حامیان واقعی تروریسم و خشونت و افراطی گری و مدعیان دروغین حقوق ملت‌ها، اجازه نخواهیم داد تا با ایجاد تبعیض و مانع‌تراشی و زیاده‌خواهی خللی در مسیر دستیابی به حقوق مسلم ملت ایران ایجاد نمایند.

4- ملت استکبار ستیز و عاشورایی ایران، فتنه تروریستی "داعش" را ادامه فتنه‌ی طالبان و مولود آمریکا و دولت‌های حامی تروریسم و اشتباهات راهبردی سازمان‌های اطلاعاتی غرب برای تضعیف توان مقابله جهان اسلام با استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی و همچنین ایجاد نفاق و نفرت و تفرقه بین پیروان مذاهب اسلامی دانسته و ضمن محکومیت ائتلاف نمایشی و دروغین ضد داعش به سرکردگی شیطان بزرگ و متحدان غربی و منطقه‌ای آن، پشتیبانی خود را از مقاومت و ایستادگی دولت‌ها و مردم مسلمان کشورهای عراق، سوریه و لبنان اعلام داشته و به حامیان داعش و دیگر گروهک‌ها و جریان‌های تروریستی تکفیری و اسلام‌نما هشدار می‌دهد، که دست از حمایت و راهبری این جریان منحرف و افراطی برهم‌زننده امنیت و آرامش منطقه بردارند، در غیر این صورت آتش خطرناک این فتنه که یک تهدیدِ قطعی جهانی است، دامان خود آن‌ها را نیز گرفته و صلح و امنیت جهانی را به مخاطره خواهد انداخت.

5- ملت انقلابی و مقاوم ایران اسلامی، ضمن محکوم‌نمودن تعرض و اهانت رژیم اشغالگر قدس به مسجد الاقصی و مقدسات مسلمانان، دفاع از آرمان قدس شریف و ستایش مقاومت و ایستادگی مردم مظلوم فلسطین برابر جنایات وحشیانه‌ رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی- به ویژه در صحنه‌ی جنگ 51 روزه اخیر غزه- بر ضرورت توانمندسازی مقاومت و تسلیح کرانه باختری و تداوم پایداری و استقامت تا اخراج کامل اشغالگران تاکید نموده و تنها راه حل قضیه فلسطین را راهبرد "بازگشت فلسطینی‌ها به کشور خود و برگزاری انتخابات آزاد" دانسته و از دولت‌ها و ممالک اسلامی می‌خواهد که با احساس وظیفه شرعی و انسانی و برداشتن گام‌های عملی، بازسازی غزه و مناطق آسیب دیده را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

6- ملت مسلمان و ظلم‌ستیز ایران، با حمایت از امواج بیداری اسلامی و تبریک دستاوردهای پیروزمند ملت‌های مسلمان عراق، سوریه لبنان یمن و بحرین و دیگر ملت‌های حق‌طلب و آزادی‌خواه، از آحاد امت اسلامی به ویژه مردم منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا می‌خواهد مراقب نقشه‌ها، ترفند‌ها و سناریوهای خطرناک انحراف و تداوم نفوذ استکبار در کشور‌های خود بوده و با تدبیر و اتکاء به آموزه‌های دینی و مبانی وحدت آفرین در سطوح ملی و جهان اسلام و نیز تمرکز بر دشمن مشترک، از تحمیل هرگونه زورگویی و مداخله‌جویی قدرت‌های استعمارگر و سلطه‌طلب در امور کشورشان جلوگیری نمایند.

7- ملت مسلمان و انقلابی ایران، ضمن ابراز تنفر و انزجار مجدد از بی‌حرمتی و ساختارشکنی جریانی خود فروخته و فتنه‌گر در عاشورای سال 88 ، فلسفه و ماهیت قیام امام حسین (ع) را اقامه امر به معروف و نهی از منکر و برافراشته نگه داشتن پرچم ظلم ستیزی و ایستادگی در برابر طاغوت و استکبار زمانه دانسته و با هوشمندی و شجاعت هرگونه تحریف و انحراف در ترسیم اهداف و ماهیت حرکت ابا عبدالله الحسین‌(ع) را محکوم نموده و فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر را برگرفته از مکتب عاشورا و نوعی نظارت منطقی و عمومی و ضامن صلاح و سعادت و شرط اساسی ادامه حیات معنوی برای حفظ ارزش های انقلاب اسلامی می‌داند.

8- مردم انقلابی و عاشورایی ایران به تأسی از نهضت حسینی و فداکاری و شهادت‌طلبی یاران باوفای امام حسین (ع) در عاشورای سال 61 قمری، پاسداری از اسلام ناب محمدی (ص) و دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی را - که حاصل مجاهدت و ایثارگری‌های شهیدان و فرزندان ولایت‌ فقیه و شیفتگان عزت و سربلندی این سرزمین مقدس است- وظیفه خطیر و فراموش ناشدنی خود‌ دانسته و با تأکید بر سپری‌شدن دوران به کارگیری دیپلماسی و ادبیات سخت برابر ملت‌ها، اظهارات متناقض و همراه با توّهم و تهدید برخی از مقامات و دولت‌ مردان آمریکا مبنی بر روی میز بودن همه گزینه‌ها را محکوم نموده و با پیروی از مواضع مقتدرانه مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا (مدظله‌العالی) و به پشتوانه هوشیاری و آمادگی‌های همه‌جانبه دفاعی نیروهای مسلح کشور، قاطعانه اعلام می‌دارد که ارتکاب هرگونه اشتباه و غلطی از سوی دشمنان با پاسخ سخت، کوبنده و پشیمان‌کننده عاشوراییان و پیروان اباعبدالله الحسین علیه‌السلام مواجه و ایران اسلامی به گورستان متجاوزین تبدیل خواهد شد.

9- ما شرکت‌کنندگان در این عزاداری و تظاهرات ملی، همراه با سایر آحاد و مردم رشید، انقلابی و ولایت‌مدار ایران اسلامی، ضمن میثاق مجدد با آرمان‌های بلند عاشورا و اهداف متعالی حضرت امام (ره) و شهیدان گرانقدر انقلاب اسلامی و تجدید بیعت از هم ناگسستنی خود با ولی‌ امر‌ مسلمین،‌ حضرت‌ امام‌ خامنه‌ای‌ عزیز (مدظله‌العالی)، منویات و رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در عرصه‌های گوناگون را - به ویژه در عرصه‌ مقابله با جبهه معاندان ملت و انقلاب اسلامی ایران - "فصل الخطاب" دانسته و بر لزوم تلاش قوای سه‌گانه و تمامی جریان‌ها و جناح‌های سیاسی معتقد به انقلاب و نظام برای به‌ کارگیری ظرفیت‌ها و فرصت‌های ملی در جهت تحقق منویات معظم له تأکید می‌نماییم.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

سیزدهم آبان‌ماه سال 1393 هجری- شمسی

مصادف با دهم محرم الحرام سال 1436 هجری قمری

برابر با چهارم نوامبر سال 2014 میلادی

هیهات منا الذله - مرگ بر آمریکا- مرگ بر اسرائیل- مرگ بر انگلیس

حاشیه‌هایی  از راهپیمایی ۱۳ آبان در تهران

* از ساعت 9:30 حرکت مردم و همچنین تعدادی از دانش‌آموزان به سمت چهارراه طالقانی مقر لانه جاسوسی آمریکا آغاز شد.

* هیئت‌های عزاداری امام حسین(ع) که در خیابان طالقانی مستقر هستند، به تجمع‌کنندگان تهرانی پیوستند.

* در مسیر راهپیمایی شعارهایی همچون "13آبان روز برائت از یزید زمان"، "هیهات من الذله"، "مرگ بر آمریکا"، "درود بر آن خاندانی که حتی در مقابل تحریم آب هم سازش نکرد"، "کلام رهبر ما خط قرمز ما" و "حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست" سرمی‌دادند.

* همچنین به صورت نمادین چند عدد ماکت سانتریفیوژ نیز در دست تجمع‌کنندگان مشاهده می‌شد که شعار انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست سر می‌دادند.

* همچنین در اطراف خیابان طالقانی نیز بروشورهایی از خیانت‌های فتنه‌گران و آشوب‌های آنان در برخی از خیابان‌های تهران درسال 88 نصب شده بود. در این بروشورها تصاویری از میرحسین موسوی، مهدی کروبی، سیدمحمد خاتمی، شیرین عبادی، مسعود رجوی و مریم رجوی به تصویر درآمده بود.

* پیکر پاک 45 شهید گمنام که به تازگی تفحص شده‌اند نیز در میان راهپیمایان و عزاداران حضور دارد.