رئیس کمیته قدس در سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) در رام الله تاکید کرد رژیم صهیونیستی به پیگیری طرح خود برای تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی بین مسلمانان و یهودان ادامه می دهد.

به گزارش پارس به نقل از واحد مرکزی خبر احمد قریع در مصاحبه با شبکه تلویزیونی المیادین، درباره اقدام موشه ویگلین در هتک حرمت مسجد الاقصی و ورود به آن گفت: اسرائیل به پیگیری یهودی سازی و طرح تقسیم مکانی و زمانی مسجد الاقصی ادامه می دهد. این راهبرد اسرائیل مشخص است. این رژیم برای رسیدن به این هدف به تاکتیک ها و مانورهای مختلفی متوسل می شود تا ورود شهرک نشینان به مسجد الاقصی را مسئله ای طبیعی جلوه دهد. بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل اعلام کرد وضع کنونی درباره مسجد الاقصی را تغییر نخواهد داد. منظور نتانیاهو آن است که یورش ها به مسجد الاقصی در عمل ادامه پیدا خواهد کرد. نتانیاهو ورود شهرک نشینان به صحن مسجد الاقصی را مسئله ای طبیعی می داند.

قریع افزود: اسرائیل می خواهد دقیقا همان طرح مسجد حضرت ابراهیم (ع) در شهر الخلیل را درباره مسجد الاقصی هم اجرا کند تا به تدریج پس از تقسیم زمانی و مکانی آن بین مسلمانان و یهودیان، تسلط کامل مسجد الاقصی را هم در دست بگیرد. اسرائیل در عمل هر زمان که می خواهد مسجد حضرت ابراهیم (ع) را بر روی مسلمانان می بندد. اسرائیل هر بار به بهانه های مختلف مسجد الاقصی را هم بر روی فلسطینی ها می بندد. ما این اقدامات اسرائیل را رد می کنیم و آن را نمی پذیریم