به گزارش پارس ، خبرگزاری فرانسه نوشت: دادگاهی در ایرلند، یک فرد ایتالیایی را به دلیل شوخی نابجا درباره بیماری ابولا به پرداخت 2500 یورو (3131 دلار آمریکا) جریمه و پرداخت آن به مؤسسه خیریه مربوط به آوارگان و افراد بی‌خانمان محکوم کرد.

بیماری واگیردار و کشنده ابولا در غرب آفریقا تاکنون منجر به مرگ حدود چهار هزار نفر شده است. این بیماری با ساده‌ترین شیوه منتقل می‌شود.

در حکم دادگاه آماده است این شهروند ایتالیایی به هنگام حضور در هواپیما در پرواز میلانو به دوبلین ایرلند، شوخی نابجایی درباره ابولا داشته است.

"روبرتو بیناسکی" 56 ساله، شهروند ایتالیا، روز پنجشنبه گذشته به همراه همسر و دخترش در فرودگاه دوبلین توسط پلیس بازداشت شدند. وی به هنگام پرواز، بر روی درپوش لیوان قهوه‌اش نوشته بود: «مواظب ابولا باشید.»

نوشتن همین جمله بر روی درپوش لیوان قهوه‌اش باعث شد کادر پرواز به پلیس اطلاع بدهند و پلس هم این ایتالیایی را به همراه دختر و همسرش در فرودگاه دوبلین بازداشت کند.

این شهروند ایتالیایی مهندس فناوری اطلاعات بود که برای مشارکت در همایش در حال سفر به ایرلند بود.

او در دادگاه از این رفتارش عذرخواهی کرد و گفت که قصد نداشت به کسی توهین کند.

وی توضیح داد: دخترم در هواپیما، قهوه سفارش داد. من بخشی از این قهوه را نوشیدم و روی درپوش آن نوشتم مواظب ابولا باشید. این اقدام من واکنش طنزآمیزی به حساسیت‌های بهداشتی دخترم بود.

پس از این اتفاق، یکی از مهمانداران متوجه این نوشته روی لیون قهوه شد و در نهایت کادر پرواز به پلیس اطلاع داد.

قاضی اما استدلال‌های مسافر ایتالیایی را قبول نکرد و این رفتارش را شبیه به ارائه اطلاعات نادرست درباره وجود بمب دانست.