به گزارش پارس به نقل از خبرآنلاین، در جلسه امروز شورای پایتخت، رئیس سابق این نهاد، با انتقاد از عملکرد مهدی چمران در مدیریت جلسه سه شنبه گذشته، او را عامل "بی اثر شدن شورا" خواند و گفت: آقای چمران، خواهش می کنم شورا را بی اثر نکنید، چرا وقتی آقای حقانی تذکری به شهرداری دارد، ما به جای حمایت از این عضو شورای شهر، حتی اجازه صحبت به او را نمی دهیم؟"

احمد مسجدجامعی در ادامه گفت: "وقتی درباره تغییر کاربری بوستان مادر تذکر داده می شود، عده ای به تذکر دهنده می گویند شما زمانی که مدیر شهرداری بودید در فلان مکان درخت قطع کرده اید، در حالی که این تذکر هیچ ارتباطی به قطع درختان ندارد. چرا اجازه داده می شود حق مردم را از بین ببرند؟"

او خطاب به چمران گفت: "مجلس شورای اسلامی، اهرم نظارتی قوی مانند دیوان محاسبات دارد که بندها و تبصره ها قوانین بودجه ای را به دقت محاسبه و نظارت می کند. در حال حاضر شورای شهر فاقد چنین اهرمهای نظارتی قوی است، پس فقط تذکرات و سئوالات اعضای شورای شهر می تواند به عنوان اهرم نظارتی بر عملکرد شهرداری، اثر کند، ولی نحوه اداره جلسه روز سه شنبه، اجازه اعمال نظارت را نداد. آقای حقانی تذکری درباره بوستان مادر داد و شورا شهر باید فارغ از اصلاح طلب و اصولگرا جهت انجام وظیفه نظارتی از او حمایت می کرد، ولی نه تنها ما پشت سر او قرار نگرفتیم، حتی اجازه صحبت هم به حقانی ندادیم."

حقانی به صحنه آرایی در جلسه علنی انتقاد کرد


رییس کمیته محیط زیست شورا هم در جلسه غیر علنی روز یکشنبه به نحوه مدیریت جلسه روز سه شنبه که به بررسی پرونده بوستان مادر اختصاص داشت انتقاد کرد و گفت : در این روز دوربین ها و خبرنگارانی در جلسه حاضر بودند که تاکنون در شورا دیده نشده بودند وبرنامه ریزی خاص برای این روز کاملا مشهود بود .

محمد حقانی که تذکرش به تغییر کابری بوستان مادر و سرعت ساخت و ساز در این زمین دستور اصلی جلسه امروز بود در پایان این جلسه اعلام کرد هنوز پاسخ 20 ابهامش در این پرونده داده نشده است و احتمالا آن را به صورت سوال از شهردار مطرح خواهد کرد .

او در جلسه امروز شورای شهر هم گفت: روز سه شنبه برنامه ریزی ها به گونه ای بود که این اعتراض به گونه ای دیگر نشان داده شود . خبرنگاران و دوربین هایی در شوراها حاضر بودند که تا پیش از این خبری از آنها نبود .

حقانی گفت: من طرح سوال از شهردار نکرده بودم که وی درجلسه شورا حاضر شود من تذکر داده بودم و در این جلسه فردی صحبت کرد که قرار نبود صحبت کند. من به این شیوه اداره شورا و این گونه اتفاقات معترض هستم .

در ادامه این جلسه موضوع واریز چند میلیارد تومان به حساب یکی از اعضای شورا بررسی شد و مختاباد به تکذبیه هیات رئیسه شورا انتقاد داشت و اعلام کرد در صورت عدم رسیدگی نام این فرد را منتشر می کند.