به گزارش پارس به نقل از  تسنیم، روزنامه "تاگس اشپیگل" آلمان در تحلیلی نوشت: رسماً اسرائیل و آمریکا نزدیکترین متحدان محسوب می‌شوند، اما در حقیت مناسبات بین این دو گرفتار بحران شده است. مناسبات بین باراک اوباما و نتانیاهو هیچ‌گاه تا این اندازه بد نبوده است.

نویسنده در ادامه تصریح کرد: گاهی اوقات یک کلمه کافی است تا کسی را دست بیندازیم. نتانیاهو این حقیقت تلخ را تجربه کرده است.

 این روزنامه آلمانی در ادامه به سخنان یک مقام ارشد دولت اوباما در گفت‌وگو با "جفری گلدبرگ" روزنامه نگار آمریکایی اشاره کرد که نتانیاهو را حقیر و بزدل ارزیابی کرده بود و در ادامه نوشت: پس متحد نتانیاهو در واشنگتن آشکارا وی را بزدل و کسی که جرئت ندارد در خاورمیانه قدمی در مسیر مثبت بردارد نامیده؛ چرا که وی احساس می‌کند تنها نسبت به منافع خود تعهد دارد.

نویسنده در ادامه خاطرنشان کرد که این کلمات کنایه آمیز نشان می‌دهد که مناسبات آمریکا و اسرائیل هرگز تا این اندازه بد نبوده است و همچنین بیانگر این مسئله است که این مناسبات مدتهاست که آسیب دیده است.

تاگس اشپیگل در ادامه نوشت: اینکه وضعیت حالا به نقطه صفر رسیده است دلایل زیادی دارد. در واشنگتن، نتانیاهو به‌عنوان یک شریک جرم و احتمالاً البته مقصر اصلی شکست مذاکرات صلح اخیر با فلسطینیان محسوب می‌شود. وی عملاً و به‌صورت دائمی با سیاست‌های شهرک‌سازی خود در مذاکرات سازش اختلال ایجاد می‌کرد. به‌هرحال بی‌بی (نتانیاهو) برای یک مصالحه دردناک آماده نیست و وضعیت موجود برای وی کفایت می‌کند. وی به‌ندرت یک عنصر خوب در تلاش‌های میانجی گرانه وزیر امور خارجه آمریکا برای سازش با فلسطینیان محسوب می‌شد.

در ماه ژانویه و اندکی پیش از شکست مذاکرات سازش، "موشه یعلون" وزیر جنگ رژیم صهیونیستی جان کری را عقده‌ای و مسیح‌مآب دانست. تل‌آویو بر این عقیده است که برای "کری" درک شرایط خاص در منطقه وجود ندارد. جای تعجب نیست که واشنگتن واکنش خشمگینانه‌ای به این رفتارهای اسرائیل نشان دهد.

این روزنامه آلمانی در ادامه نوشت: بحران بین اسرائیل و آمریکا همچنین به‌دلیل دشمنی‌های شخصی هم تشدید شده است. رئیس جمهوری آمریکا نتانیاهو را یک آدم خیره‌سر می‌داند که آماده هیچ‌گونه مصالحه جدی با رئیس تشکیلات خودگردان نیست. نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز اوباما را فردی می‌داند که اعلام‌های متکبرانه و دهان پرکنی  از جمله در مبارزه با بشار اسد داشته اما به آن عمل نمی‌کند.

نویسنده در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه اوباما می‌تواند بعد از انتخابات کنگره یک رویکرد سختگیرانه‌تری را در قبال تل‌آویو در پیش گیرد، از جمله اینکه دیگر در چهارچوب سازمان ملل از اسرائیل حمایت نکرده و شاید البته در فرصتی اجازه تصویب یک قطعنامه علیه شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی را بدهد.

به این ترتیب اسرائیل می‌تواند مهمترین متحد خود را آن هم در شرایطی که دیگر دوست و حامی ندارد از دست بدهد. فریادها برای اینکه نتانیاهو کاری انجام دهد بلندتر می‌شود. نخست وزیر رژیم صهیونیستی نباید بیش از این در مسیر بیگانگی از واشنگتن قدم بگذارد، بلکه باید به‌سوی آمریکا روی آورد. البته کسی انتظار این‌گونه اقدامی را از نخست وزیر اسرائیل ندارد و هیچ‌کس هم بر این باور نیست که اوباما ناگهان روند تنش‌زدایی با تل‌آویو را در پیش گیرد. اوباما هنوز دو سال دیگر سکان ریاست جمهوری در آمریکا را در دست دارد. این سالها می‌تواند دوران تنهایی و انزوای اسرائیل باشد.