به گزارش پارس به نقل از تسنیم، آیت‌الله کاظم صدیقی امام‌جمعه موقت تهران در خطبه‌های نمازجمعه این هفته تهران، گفت: پرهیز از گناهان، شناخت وظایف بندگی، التزام به واجبات و کسب فضائل، موجب آمادگی برای عروج به عالم آخرت است. اگر بخواهیم سفر مرگ‌مان با سهولت انجام شود، باید تقوا داشته باشیم و نسبت به واجبات‌مان حساس باشیم. باید نسبت به محرمات و خصوصا ظلم به خانواده هوشیار باشیم. مسئولان حقوق‌بگیر مردمند و اگر برای مردم قیافه بگیرند، وقت مردم را ضایع کنند و جامعه را با کاغذبازی‌ها دچار اضطراب و افسردگی کنند، از بالاترین گناهان است.

وی با تاکید بر اینکه ظلم، ظلمت قبر است، خاطرنشان کرد: باید از همه آزارها پرهیز کنیم؛ خانواده آزار، همسایه‌ آزار و ارباب رجوع آزار نباشیم. بعضی مردم از برخی مسئولان انتظارات بی‌مورد دارند، فشارهای بی‌جا می‌آورند و کاری را که به آنها مربوط نیست، از آنها توقع دارند. باید همه حقوق همدیگر را رعایت کنند.

امام‌جمعه موقت تهران با بیان اینکه بیایید یک مدینه فاضله را به عالم نشان دهیم، ادامه داد: برای ما ایراد دارد که پرونده‌های زیاد در دادگستری داشته باشیم و اینکه طلاق رو به فزونی و ازدواج رو به کاهش باشد، برای ما خجالت دارد. معلوم می‌شود نور ایمان رو به کاهش است. جامعه الهی و ارزشی، جامعه‌ای است که پیغمبروار و علی‌وار زندگی می‌کند. یقین بدانیم مرگ حق هست و همه ما رفتنی هستیم و باید در آخرت پاسخ کارهای خود را بدهیم، لذا تقوا موجب نجات و عزت است.

آیت‌الله صدیقی با اشاره به واقعه ۱۳ آبان، اظهار داشت: ۱۳ آبان روز مبارزه با استکبارجهانی است که امسال با روز قیام حضرت سیدالشهدا(ع) مصادف شده است. این روز، روز حماسه و روز محشری است که بر امام حسین(ع) گذشته و آینده را در تاریخ خودش ذوب کرده و محور همه قیام‌های انبیاء شده است. آمریکا پرونده بسیار ننگینی برای خودش نسبت به همه ملت‌ها، ملت خود و خصوصا ملت ایران ترتیب داده است.

وی با اشاره به اقدامات جنایت‌کارانه و خیانت‌بار آمریکا در قبال ایران، گفت: کودتای ننگین ۲۸ مرداد،‌ تشکیل ساواک و توسعه شکنجه‌ها، کشتارها و خفقان‌ها و قانون کاپیتولاسیون که شبانه و مخفیانه در مجلس شورای ملی به تصویب رسید، از جمله جنایت‌های آمریکاست. زمانی که خبر به امام(ره) رسید، امام آن سخنرانی آتشین را ایراد کردند و فرمودند "شب خوابم نبرده است، نفسم به شمارش افتاده است، ملت ایران را فروختند، ارتش ما را فروختند، آمریکا، مملکت دلار است."

امام‌جمعه موقت تهران تصریح کرد: امام(ره) با آن سخنرانی افشاگرانه، آن چنان وحشتی برای آمریکا و مزدورانش به وجود آورد که جنایت بعد از تصویب این قانون، هتک حرمت بیت امام، تعرض به خانه امام و تعرض به شخصیتی بود که جان همه ارزش‌ها و ارزشمندان عالم بود. در دل شب از دیوار خانه به منزل امام ریختند، ایشان را دستگیر کردند، بردند و تبعید کردند.

آیت‌الله صدیقی با بیان اینکه کشتار دانش‌آموزان در سال ۵۷ از جنایت‌های آمریکا بود، ادامه داد: کشتار ۱۵ خرداد از ماموریت‌های شاه و خوش‌رقصی‌های او برای آمریکا بود و کشتار ۱۷ شهریور نیز در پرونده ننگین آمریکا ثبت شده است.

وی با اشاره به اقدامات آمریکا در قبال جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: شورش‌هایی که بعد از انقلاب بود، تحمیل جنگ، کمک همه‌جانبه به صدام، ساقط کردن هواپیمای ایرانی، زدن سکوهای نفتی ما، کمک اطلاعاتی و شیمیایی به صدامیان و کودتای نوژه و توطئه‌ها علیه این نظام از اقدامات بارز آمریکا بوده است. درست در همان روزی که امام تبعید شده بودند،‌ دانشجویان مسلمان پیرو خط امام، لانه جاسوسی را اشغال کردند.

امام‌جمعه موقت تهران با اشاره به اقدامات لانه جاسوسی آمریکا در تهران، ادامه داد: این یکی از جنایت‌هایی است که در پرونده ننگین آمریکا ثبت است. لانه جاسوسی، سفارت‌شان نبود، بلکه کانون جاسوسی و توطئه بود. این نقطه عطفی در انقلاب ما بود؛ انقلاب ما، انقلاب اسلامی، فرهنگی، فقاهتی و انقلاب امامت و امت بود. تا اینجا فکر می‌شد که این حرکت و قیام فقط مقابله با استبداد داخلی است، اما وقتی لانه جاسوسی را اشغال کردند، امام فرمودند "این انقلاب دوم است و این انقلاب بزرگ‌تر از انقلاب است"، انقلاب با سلطه یعنی مبارزه با سلطه جهانی انجام شد و انقلابی بزرگ‌تر از انقلاب اول صورت پذیرفت.

آیت‌الله صدیقی اظهار داشت: ۱۳ آبان روزی است که ما نشان می‌دهیم مکتبی بودیم و مانده‌ایم و استقامت داریم. رویه ما، دشمن‌شناسی و هوشیاری در مقابل دشمن است. ما جنایت‌های دشمن خود را همواره در ذهن ملت‌مان یادآوری و تجدید می‌کنیم تا ملت‌مان همواره سنگرنشین باشند، خود را در صحنه ببینند و روح مقاومت و حماسه را همیشه برای خودشان به عنوان سنگر حفاظت از هویت انقلابی حفظ کنند.

وی با اشاره به جنایت اسیدپاشی، گفت: مسئله تاسف‌بار اسیدپاشی در اصفهان، یک عمل خلاف وجدان، اخلاق، شرع و قانون است. این اقدام، یک منکر به معنی واقعی کلمه، یک امر زشت، ناپسند و نفرت‌باری بود که اتفاق افتاد. مردم از نیروهای اطلاعاتی، امنیتی و ماموران انتظامی و دستگاه قضایی، همچنان انتظار جدی دارند که عاملان این جنایت شناسایی شوند.