پايگاه خبري تحليلي «پارس»- پلیس ترکیه با مردمی که برای استقبال از مبارزان کردستان عراق ‌در یکی از دروازه‌های مرزی تجمع کرده بودند، درگیر شد؛ نیروهای پیشمرگه برای مبارزه با تروریست‌های تکفیری داعش عازم کوبانیِ سوریه هستند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»، نیروهای امنیتی ترکیه اواخر سه‌شنبه (۶ آبان) برای متفرق کردن مردمی که در گذرگاه «خابور» در مرز ترکیه و عراق جمع شده بودند گاز اشک‌آور شلیک کردند. گفتنی است کاروان نیروهای نظامی کردستان عراق باید برای ورود به سوریه از این منطقه بگذرد.

این درگیری‌ها در حالی رخ داد که آنکارا پیش از این اعلام کرد اجاز می‌دهد نیروهای پیشمرگه از طریق مرز ترکیه وارد شهر کوبانی شوند.

بیش از ۷۰ تن از نیروهای پیشمرگه به تازگی از راه هوایی عازم ترکیه شده و به زودی از مرز عبور کرده و وارد کوبانی می‌شوند. این در حالی است که تروریست‌های گروه تکفیری داعش شهر مرزی و مهم کوبانی را محاصره کرده‌اند.

داعش اواسط سپتامبر حملات خود را به شهر کوبانی و روستاهای اطرف آن آغاز کرد و از آن زمان بیش از ۸۰۰ نفر کشته شده‌اند. پیکارجویان داعش ده‌ها روستای کردنشین در اطراف کوبانی و همچنین بخش‌هایی از این شهر را تصرف کردند.

این در حالی است که مبارزان کُردِ دیگر از راه زمینی عازم ترکیه و پس از آن کوبانی هستند. اهالی این شهر مرزی از مدت‌ها پیش از کردهای عراق نیروی کمکی درخواست کرده بودند.

به عقیده تحلیلگران آنکارا، ضمن کسب چراغ سبزِ امریکا، با هدف تصرف شهر کوبانی و احتمالا الحاق آن به ترکیه قصد دارد پیش از اعزام تانک‌ها و نیروهای نظامی برای مقابله با پیکارجویان داعش به تروریست‌ها امکان دهد این شهر کردنشین را تسخیر کنند.