به گزارش پارس روزنامه جمهوری اسلامی خبر داد که هاشمی در پاسخ به سؤالی در این باره گفته است «در صورتی که بعضی افراد که آنها را برای ریاست صالح نمی‌دانم قصد کاندیدا شدن داشته باشند، آمادگی خود را برای کاندیداتوری اعلام خواهم کرد».
آقای هاشمی شبیه این ادبیات دوپهلو را در انتخابات ریاست‌جمهوری نهم و یازدهم نیز به کار برد و با وجود حضور چهره‌های همسو با وی، سرانجام شخصا وارد گود شد حال آن که مثلا در انتخابات سال 92 روحانی نیز قصد نامزدی داشت.
اما فراتر از معادلات انتخابات ریاست‌جمهوری، درباره ترکیب مجلس خبرگان بیان این نکته حائز اهمیت است که اکثریت قریب به اتفاق اعضای آن مرزبندی صریح و قاطعی نسبت به فتنه‌گران، ساختارشکنان و ائتلاف نفاق قدیم و جدید دارد؛ موضوع بنیادینی که متاسفانه آقای هاشمی درباره آن کوتاهی کرده است. دقیقا به همین دلیل بود که آیت‌الله مهدوی‌کنی(ره) با وجود گریز از پست‌ها و ریاست‌ها و مسئولیت‌های مشابه، درباره ریاست مجلس خبرگان- به اصرار سایر اعضا- احساس مسئولیت کرد و صیانت از انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی را بر دوستی 50 ساله با هاشمی ترجیح داد. به همین اعتبار اکنون نیز همان روحیه انقلابی با تمام جاذبه‌ها و دافعه‌های استوار در میان قاطبه اعضای مجلس خبرگان حاکم است.
آیت‌الله حائری شیرازی نماینده استان فارس در مجلس خبرگان درباره موضوع جانشینی آیت‌الله مهدوی‌کنی به شبکه خبر دانشجو می‌گوید: ریاست مجلس خبرگان رهبری، از نظر شرایط فعلی جامعه آبروی خبرگان محسوب می‌شود. این جانشین باید کسی باشد که همانند آیت‌الله مهدوی‌کنی حامی و کمک حال رهبر بزرگوارمان باشد.
آیت‌الله حائری شیرازی در پاسخ به سؤالی مبنی بر واکنش برخی افراد نسبت به ریاست مجلس خبرگان گفت: نمایندگان خبرگان توجه دارند که فرق است بین کسانی که خواستار مهار کردن فتنه 88 بودند و از پراکندگی‌ها جلوگیری کردند و کسانی که خواهان قدرت‌طلبی بودند لذا میان این دو تفاوت وجود دارد.
وی در ادامه تصریح کرد: عده‌ای از وجود انقلاب رنجیده می‌شوند اما اگر به حال خود گذاشته شوند ضدانقلاب می‌شوند و میان این افراد و نظام پراکندگی ایجاد می‌شود.
یادآور می‌شود طی چند روز اخیر برخی افراطیون ورشکسته و حامی فتنه در رفتاری منافقانه و در حالی که آقای هاشمی را عالیجناب سرخپوش قتل‌های زنجیره‌ای می‌خواندند، خواستار نامزدی وی برای ریاست مجلس خبرگان شده‌اند.