به گزارش پارس به نقل از العالم: سرد شدن هوا در هفته هاي اخير در منطقه كردستان عراق و بارش باران، مشكلات بيشتري را براي آوارگان به وجود آورده است و ضرورت كمك هاي هرچه بيشتر دولت مركزي، اداره محلي منطقه كردستان عراق و سازمان هاي بين المللي احساس مي شود.


"عدنان عمر" يكي ازساكنان اردوگاه منطقه "عربت" از توابع سليمانيه درشمال عراق از دولت و اداره محلي منطقه كردستان و سازمان هاي بين المللي خواست كه براي رسيدگي به وضعيت آوارگان تعجيل كنند و پناهگاه هاي موقت براي اسكان آوارگان و محافظت از آنها در برابر سرما تهيه كنند.

وي تاكيد كرد: آوارگان در وضعيتي فاجعه بار زندگي مي كنند، زيرا با سرد شدن هوا، چادر براي زندگي مناسبت نيست و آوارگان را از گزند سرما حفظ نمي كند.

وي همچنين گفت كه خانواده ها نمي توانند دراين مكان زندگي كنند، زيرا هواي منطقه شمال عراق بسيار سرد است و زنان و كودكان طاقت زندگي در چادرهايي را كه فاقدكم ترين امكانات هستند، ندارند.

"وشيار مصطفى" مسئول ناظر بر اوضاع آوارگان در عربت گفت كه وضعيت آوارگان بسيار نگران كننده است و دولت عراق از تهيه مسكن و سرپناه مناسب براي خانواده هاي آواره ناتوان است.

درهمين حال، "صباح الصميدعي" نماينده رئيس مجلس نمايندگان عراق در امور آوارگان منطقه كردستان عراق گفت: تهيه سرپناه هاي موقت براي آوارگان ضروري است، زيرا هوا سرد است و سرماي هوا در روزهاي آينده تشديد مي شود.

وي افزود: پارلمان عراق به همراه وزارت امور مهاجرت و كميته عالي امور آوارگان و سازمان هاي بين المللي براي تهيه سرپناه ها و منازل موقت در اسرع وقت براي آوارگان در استان هاي اربيل، دهوك و سليمانيه و منطقه خانقين از توابع استان دياله تلاش مي كنند.

الصميدعي با بيان اينكه اوضاع آوارگان عراقي وخيم است، حمايت هرچه بيشتر دولت مركزي، اداره محلي منطقه كردستان عراق و سازمان هاي بين المللي و انسان دوستانه را از آوارگان را خواستار شد.

هزاران عراقي بعد از فرار از مناطق تحت سلطه گروه تروريستي داعش در ماه ژوئن به منطقه كردستان عراق پناه برده و در اردوگاه هاي سليمانيه، اربيل و دهوك ساكن شده اند.

هزاران عراقي نيز در مناطق غربي و مركزي عراق آواره شده اند.