به گزارش پارس به نقل از فارس، حجت‌الاسلام مصطفی پور محمدی، وزیر دادگستری در نشست خبری خود که در سازمان تعزیرات برگزار شد، گفت: امسال و سال آینده دو مرحله جذب نیرو را خواهیم داشت و شاهد تحول در نیروی انسانی مجرب با ظرفیت خوب خواهیم داشت و قراره تعداد شعب را به 2 برابر افزایش دهیم.


وی افزود: جامعه ما با آسیب جدی و چالش بزرگ رو به رو است و نمی خواهیم امور بر مسیر قانون و نظم حرکت کند و این تنها مشکل مدیران و مسئولان نیست بلکه مشکل عمومی است.

پورمحمدی گفت: دنبال مچ گیری، برخورد و حذف کردن نیستیم بلکه قرار است عیوب بزرگ از جامعه دور باشد و به دنبال بازگزینش نیروها هستیم.

وزیر دادگستری خاطرنشان کرد: نمی توان با حقوق مردم با مصالحه برخورد کرد، حقوق جای انعطاف ندارد و دقت تام و تمام می خواهد. امر قضا مهم ترین و سخت ترین امور است.

پورمحمدی گفت: من به رئیس قوه قضائیه پیشنهاد دادم تنها قضاتی حق ارتقاء به گروههای بالاتر را دارند که 90 درصد پرونده هایشان که رأی صادر کردند مورد تآیید باشد و رئیس قوه قضاییه قبول کرد و اما گفت اجرای آن مشکل است اما من این موضوع را در سازمان تعزیرات اجرا میکنم.

وی بحث سوم را مأموریت و بحث چهارم را جایگاه اجتماعی عنوان کرد وگفت: باید تلاش جدی برای اشنایی مردم با حوزه تعزیرات صورت گیرد.

پورمحمدی اضافه کرد: بحث سلامت و شایستگی های درونی یک ضرورت است، اگر کوچکترین رگه فساد مشاهده کردیم همه ما در برابر آن مسئولیم و باید برخورد کنیم. بحث فسادزدایی در حوزه قضاوت یک رکن است.

وزیر دادگستری گفت: متأسفانه علی رغم اینکه می گوییم خادم مردم هستیم خود را متولی مردم می دانیم و عمل مان حرف مان را تأیید نمی کند این ذهنیت باید اصلاح شود.

وی خاطرنشان کرد: نه تنها ما بلکه نظام اداری ما با جایگاه مطلوب فاصله دارد.

پورمحمدی در مورد دولت الکترونیک نیز گفت: باید فعالیت هایمان را در یک مانیتور جامع و کامل ثبت و ضبط کنیم تا ببینیم چه خبر است.

وی افزود: طبق بررسی هایی که انجام شده همه اقدامات و زیرساخت های شبکه الکترونیکی سازمان تعزیرات حکومتی فراهم شده و امیدواریم تا قبل از اتمام بهار 94 فعالیت های سازمان تعزیرات به شبکه الکترونیک منتقل شود.