به گزارش پارس به نقل از ایسنا، عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهوری مصر در سخنانی درخصوص دیدگاه کشورش در قبال مسائل منطقه‌ای عنوان داشت: دیدگاه ما مبتنی بر حمایت از همه کشورها و حفظ حقوق ملت‌ها بدون طرفداری از نظام و یا دشمنی با پیروان یک مذهب یا نژاد و یا طایفه خاصی در کشورهای عربی است.

سیسی در گفتگو با روزنامه عربستانی عکاظ عنوان داشت: مصر بلندنظرتر و قدرتمندتر از آن است که در دام این مسائل گیر بیفتد و این اقدامات تنها باعث دامن زدن به درگیری‌ها می‌شود و این ملت‌ها هستند که بیشترین ضرر را می‌بینند. این موضع‌گیری مصر باعث می‌شود که قاهره اعتبار بیشتری در مقایسه با هر طرف دیگری داشته باشد که به منافع تنگ‌نظرانه خود در قبال نظام حاکم یا پیروان مذهب یا نژادی در هر کشورعربی توجه دارند.

رئیس‌جمهوری مصر تاکید کرد: موضع مصر در قبال سوریه، عراق و یمن مشخص است که هدف از آن حفظ حاکمیت و تمامیت ارضی این کشورها و حمایت از توانایی‌های آنها و ایجاد راه‌حل‌های سیاسی برای بحران این کشورها است.

وی درخصوص آینده روابط قاهره با آنکارا نیز عنوان داشت: قبل از اینکه صحبتی در خصوص تلاش‌هایی برای نزدیک کردن دیدگاه‌های دو طرف مطرح شود باید اراده سیاسی طرف‌ها جهت از بین بردن تلاش‌ها وجود داشته باشد.

سیسی تصریح کرد: اینکه مصر به اهانت‌های رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه جواب نمی‌دهد بهترین پاسخ به این اهانت‌ها به شمار می‌آید.

سیسی درباره سفر به مسکو گفت: این سفر در راستای منافع ملی مصر و نه برای دشمنی با آمریکا و کاهش روابط خود با این کشور است.

عبدالفتاح سیسی اعلام کرد: مصر پس از انقلاب 30 ژوئن روابط بین‌المللی خود را براساس مشارکت، احترام متقابل و عدم دخالت در امور داخلی دیگر کشورها بنا نهاده و درصدد ایجاد روابط متعادل و دموکرات است که مایل به هیچ طرفی نیست و تنها در راستای منافع مصر گسترش می‌یابد.

سیسی در بخش دوم گفتگوی خود با روزنامه عکاظ گفت: سفر به مسکو در راستای منافع مصر و نه برای محدود کردن روابط خود با دیگر کشورها انجام شد.

رئیس‌جمهوری مصر ادامه داد: دیدارهای من با رئیس‌جمهوری آمریکا و یا مسوولان این کشور هم در راستای محدود کردن روابط‌مان با دیگر کشورها نبوده است.

وی افزود: دولت جدید مصر براساس منافع ملی خود گام برمی‌دارد و به روابط دوستانه‌اش با کشورهای دوست خود در زمان بحران‌ها افتخار می‌کند.