پايگاه خبري تحليلي «پارس»- بر اساس گزارش رسانه‌های عرب زبان، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه اخیراً دولت آمریکا را قانع کرده است که گروه تروریستی جبهه النصره را از حملات هوائی ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش مستثنی کند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»،این منابع خبری که نام آنها فاش نشده است، می گویند: اردوغان مشارکت خود در ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش را مشروط به مستثنی کردن جبهه النصره از حملات هوائی این ائتلاف کرده است.

جبهه النصره شاخه رسمی القاعده در سوریه به حساب می آید و مورد حمایت ایمن الظواهری سرکرده این سازمان تروریستی قرار گرفته است.

این در حالی است که برخی از کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس خصوصاً اعضای عرب ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش از جمله اردن، قطر و امارت از موافقت آمریکا و متحدانش با شرط اردوغان ناراضی هستند.

دیدگاه عربستان درباره شرط اردوغان مبهم و نامشخص است.

روز گذشته نیز اردوغان مدعی شده بود که کردهای عین العرب با حضور هزار و 300 نفر از اعضای گروه تروریستی ارتش آزاد برای دفاع از این شهر در برابر حملات داعش موافقت کرده اند؛ این اظهارات از سوی فعالان کرد در کوبانی تکذیب شد.

از آغاز ناآرامی ها در سوریه، اردوغان تمام تلاش خود را برای استفاده از هر ابزار ممکن برای رسیدن به هدفش که همان ساقط کردن دولت سوریه است، به کار برده است. اردوغان از گروه های تروریستی که علیه نظام سوریه فعالیت می کنند، آشکارا حمایت می کند.