به گزارش پارس، مهر به نقل از ایتارتاس نوشت: ساکنان شبه‌ جزیره کریمه و بخش‌ هایی از مناطق شرقی امروز یکشنبه برای انتخاب ۴۲۴ عضو مجلس نمایندگان این کشور پای صندوق‌ های رای می روند و پیش بینی می شود ائتلافی از احزاب حامی غرب و ملی‌ گرایان تشکیل شود.

این انتخابات ساعت هشت صبح به وقت محلی آغاز شده و تا هشت شب ادامه دارد. ۶۰ هزار نیروی امنیتی نیز مسئول تامین امنیت در حوزه های رای گیری سراسر این کشور هستند.

خبر دیگر اینکه لئونید اسلاتسکی رئیس کمیته کشورهای سابق عضو شوروی در مجلس دومای روسیه با بیان اینکه این کشور در پی اعزام ناظر برای انتخابات پارلمانی امروز یکشنبه در اوکراین نیست، گفت دوما برای انتخابات زودهنگام پارلمانی ناظری اعزام نمی کند.

پترو پروشنکو رئیس جمهوری اوکراین نیز در بیانیه ای برقراری آتش بس بین ارتش و مخالفان در مناطق شرقی را به نفع قابلیت های نظامی این کشور خواند و تاکید کرد هم اکنون بسیار قویتر از شش هفته گذشته هستیم.

وی با اشاره به ادامه تلاشها برای یافتن راه حل مسالمت آمیز به منظور حل تنش ها راه حل سیاسی را تنها راه حل موجود برای اتحاد مناطق جنوب شرقی اوکراین معرفی کرد.

همزمان با برگزاری انتخابات در اوکراین، پترو پروشنکو رئیس جمهوری این کشور از توافق در زمینه ارسال گاز روسیه به این کشور در جریان مذاکرات سه جانبه روسیه-اوکراین-اتحادیه اروپا در روز چهارشنبه در بروکسل خبر داد که تاکنون مانع اصلی برای امضای توافقنامه عدم پرداخت بدهی گازی معوقه طرف اوکراینی بوده است.