به گزارش پارس به نقل از فارس موضوع استفاده داعش از گازهای سمی در شهر عین‌العرب (کوبانی) سوریه بار دیگر مرکز توجه قرار گرفت. موضوع اینطور شروع شد که «آیسا عبدالله» یکی از اعضای حزب اتحاد دموکراتیک (PYD) این گروه تروریستی را متهم کرد که روز گذشته از سلاح‌های شیمیایی در کوبانی استفاده کرده است.
 
روزنامه آلمانی «فرانکفورترآلگماینه» در مطلبی به قلم «مارکوس بیکل» کارشناس کشورهای عربی در این مورد نوشت که این خبری بود که عبدالله آن را به بی‌‌بی سی گفت و سپس در شبکه جهانی توئیتر هم منتشر شد. علاوه بر این سازمان «سیواکا آزاد» یا همان مرکز روابط عمومی کردی در فرانکفورت شب گذشته در تماسی تلفنی با عبدالله در این زمینه کسب اطلاع کرد. این مقام کردی درباره حملات شیمیایی گفت:«آنها در شهر از سلاح شیمیایی استفاده کرده‌اند و به وسیله گازهایی که در این سلاح‌های وجود دارد، مردم نمی‌توانند ببینند،نفس بکشند و غش می‌کنند.»
 
هفته گذشته یک اندیشکده اسرائیلی اعلام کرده بود که در جولای گذشته، داعش از سلاح شیمیایی در این شهر مرزی استفاده کرده است. «نیسان احمد» وزیر بهداشت عین‌العرب (کوبانی) هم که در پی زخمی شدن شماری به دنبال حمله 12 جولای در این زمینه تحقیق می‌کند. از طرفی تحقیقاتی که پژوهشگران اسرائیلی بر روی تصاویر به دست آمده از قربانیان انجام داده‌اند نشان می‌دهد که احتمالا در این شهر از گاز خردل استفاده شده است.این گزارش می‌تواند در پی تصرف پایگاه نظامی «المثنی» در عراق به دست آمده باشد همه این موارد در حالی است که منابع مستقل  استفاده از گاز‌های سمی در کوبانی را حتی در جولای گذشته رد می‌کنند.
 
در این گزارش آمده است که در جریان جنگ در سوریه نیروهای مخالف دولت، تلاش می‌کنند تا با ارائه شواهدی از استفاده دولت سوریه از گازهای سمی، مداخله نظامی خارجی را موجه جلوه دهند.«باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا آگوست 2012 برای اقدام نظامی آمریکا در سوریه خط قرمزی تعریف کرد. مخالفان اسد در آگوست 2013 پس از اینکه محل تمرکز مخالفان هدف حمله قرار گرفته بود، به تکاپو افتادند.
 
در مجموع آنچه در عین‌العرب (کوبانی) شاهد آن هستیم این است که کرهای سوری تبار در این شهر در حال مبارزه با داعش هستند و هفته گذشته برای نخستین‌بار موفق شدند که پیشروی داعش را متوقف کنند. اقدامی که رسانه‌های غربی آن را به مدد کمک‌های آمریکا امکانپذیر دانسته‌اند، موضوعی که بار دیگر مداخله نظامی آمریکا را توجیه می‌کند.