به گزارش پارس به نقل از فارس ، پس از بازگشت ژنرال «جان قهوچی» فرمانده ارتش لبنان از سفر واشنگتن، قرار است یک هیئت بلند پایه نظامی و دیپلماتیک واشنگتن به منظور پیگیری گام‌های اجرایی ائتلاف بین‌المللی به اصطلاح «ضد داعش» به بیروت سفر کند.

روزنامه «الجمهوریه» در گزارشی با بیان اینکه فرمانده ارتش لبنان روز گذشته از واشنگتن به کشور بازگشت، تاکید کرد که جان قهوچی در جریان سفرش به آمریکا با فرماندهان ستاد مشترک ارتش آمریکا دیدار کرده و در نشست‌های فرماندهان و رؤسای ستادهای مشترک کشورهای شرکت کننده در ائتلاف بین‌المللی ضد داعش شرکت کرده و در دیدارهایش بر موضوع حمایت از ارتش لبنان و تسلیح آن تاکید کرده بود.

منابع دیپلماتیک غربی در بیروت تاکید کردند که روزهای آینده شاهد تحرک چشمگیر آمریکایی‌ها در لبنان خواهیم بود به گونه‌ای که قرار است به زودی یک هیئت بلند پایه نظامی و دیپلماتیک واشنگتن به منظور پیگیری برخی گام‌های اجرایی ائتلاف بین‌المللی «ضد داعش» به این کشور سفر می‌کنند. ائتلاف بین‌المللی ضد داعش تصمیم گرفته است که گام‌هایی را پس از تشدید حملات هوایی‌اش به مواضع داعش در سوریه و عراق، اجرا کند.

به گفته منابع غربی، «دیوید هیل» سفیر آمریکا در بیروت طی هفته جاری به منظور هماهنگی دیدارهای هیئت کشورش در لبنان فعالیت‌ها و ارتباطاتش را افزایش خواهد داد.