به گزارش پارس به نقل از فارس،سردار سرلشکر پاسدار قاسم سلیمانی در حاشیه یادواره فرماندهان شهید نیروی زمینی سپاه در جمع خبرنگاران افزود: مطمئنم هر حرکتی چه بزرگ و چه کوچک، چه لشکرکشی‌هایی مانند لشکرکشی‌های امریکا و چه حوادثی مانند حوادث تروریستی داعش، چون در مبدأ فاقد حقیقت هستند نتیجه‌ای جز شکست ندارند.

وی گفت: اگر چیزی فاقد حقیقت باشد انتهایی نخواهد داشت و در انتها موفق و پیروز نخواهد شد. سلیمانی افزود: دلیل اینکه همه تلاش‌ها در مقابل اسلام، ایران و تشیع شکست می خورد این است که در درون آن هیچ حقیقتی وجود ندارد. وی گفت: دلیل موفقیت‌های نظام جمهوری اسلامی ایران و اسلام هم همین حقیقت درونی آن است.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در پاسخ به پرسشی درباره حوادث خونبار در سوریه و عراق، فرجام حوادث تروریستی منطقه را برای طراحان آن شکست و ناکامی دانست. وی گفت: مهم انتهای حوادث است شما باید انتهای حوادث را نگاه کنید.

سلیمانی افزود: تروریست‌ها چون فاقد حقیقت هستند به راهکارهایی متوسل می شوند که هرگز در تاریخ ماندگار، اثرگذار و پیروز نبوده است. فرمانده نیروی قدس سپاه در ادامه با اشاره به خصوصیات فرماندهان شهید انقلاب گفت: جوهر وجودی حضرت امام (ره) در وجود فرماندهان شهید ما تبلور یافته بود.وی افزود: نخستین خصوصیت آنان این بود که مدیران مکتب و صاحبان مدرسه بودند.

سلیمانی گفت: شهیدان شوشتری،‌کاظمی، خرازی و همت پیش از آنکه فرمانده باشند صاحب مدرسه بودند؛ این شهیدان بنیانگذاران مدرسه اخلاقی، رفتاری و انسانی بودند.وی افزود: این شهیدان قواعد مختلف را در مدیریت به هم زدند و قواعدی که آنان بنیان گذاشتند خصوصیات تربیتی خاصی دارد.

سردار سلیمانی گفت: اگر کسی بخواهد شهدای ما را مانند شهیدان شوشتری،‌ کاظمی، خرازی و مانند اینها را بشناسد باید به مدرسه آنان مراجعه کند و ببیند خصوصیات مدرسه رفتار، اخلاق و مدیریت در آنان چه بود.

وی تصریح کرد: حضرت امام(ره) بنیان اساسی در تربیت بنیادین جامعه ما گذاشت و این به دلیل حقیقتی بود که در وجود خودش تبلور داشت و آن حقیقت امام در شخصیت شهیدان ما تجلی یافت.

سردار سلیمانی اضافه کرد: فرماندهان شهید ما نیز به دلیل مسئولیت‌هایشان بر همه جامعه اثرگذار شدند و شهید شوشتری یکی از آنان بود که حقیقت شخصیت خود را در سیستان و بلوچستان نمایان کرد و آثار این حقیقت برای مردم مشخص شد.