پايگاه خبري تحليلي «پارس»- روزنامه گاردین، با معرفی "داعش" و "ابولا" به عنوان دو خطری که جهان را تهدید می کنند؛ تأکید کرد که کشورهای دنیا با این دو بحران تعامل دوگانه و ناموفقی داشته‌اند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»، این روزنامه انگلیسی نوشت: امروزه، جهان به داعش و ویروس ابولا به عنوان دو خطری می نگرد که همگان را تهدید می کنند.

به نوشته این روزنامه، وقتی داعش عراقی ها را می کشت، جهان توجهی به خطر این گروه تروریستی نداشت؛ اما زمانی که این گروه تروریستی افرادی را سر برید که دارای اسم های غربی مانند "جیمز" و "استیو" بودند، برای مقابله با این گروه، به میدان آمد.

این مساله در خصوص ویروس ابولا نیز صدق می کند؛ تا زمانی که ابولا سیاه پوستان را قربانی می کرد، مساله ای مختص آفریقا به شمار می رفت، اما وقتی ابولا به مادرید و دالاس رسید، به خطری جهانی تبدیل شد.

گاردین تاکید کرد: خطرهای دوگانۀ داعش و ابولا، ناتوانی جهان در برابر این گونه بحران ها را ثابت کرد.

به عنوان مثال، آمریکا دارندۀ بیشترین سلاح ها در تاریخ بشریت به شمار می رود و از نظر فن آوری های تسلیحاتی، از بالاترین فن آوری برخوردار است؛ اما تنها چند حمله هوایی کافی بود تا ناکارامدی همه این سلاح ها در مقابله با داعش مشخص شود.

در  خصوص ویروس ابولا نیز کشورهای غربی فرودگاه ها را تحت کنترل در آوردند و مسافرانی را که از دیگر کشورها به کشورهای غربی می رسیدند به دقت بررسی کردند.

این در حالی است که همه کارشناسان امور بهداشتی اذعان دارند که دستگاه های مراقبت، نمی توانند افرادی را که هنوز علائم ابولا در آن ها به مرحله ظهور نرسیده است، شناسایی کنند.

تنها ویژگی اقدامات نظارتی در فرودگاه ها، افزایش وحشت و نگرانی مردم است و این مساله در حد خود، جلوی اعزام پزشکان و پرستاران به کشورهای آسیب دیده از ویروس ابولا را می گیرد.