به گزارش پارس ، ماری هارف :واشنگتن از قبل در مورد این نوع واکنش های مقامات اسراییلی آگاهی داشت. باید بگویم واکنش مقامات اسرائیلی به ویژه نفتالی بنت به سخنان جان کری ریشه در بی دقتی آنها در توجه به صحبت ها دارد.
  
 وزارت امور خارجه آمریکا دیروز( جمعه ) انتقاد نفتالی بنت وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی از جان کری وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر نقش رژیم صهیونیستی در به وجود آمدن  و تقویت داعش را بی اساس دانست.

"ماری هارف" معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ضمن انتقاد شدید از بنت، وی را به تحریف صحبت های جان کری و سودجویی سیاسی متهم کرد.

هارف با اعتراض به سطحی نگری و بی دقتی مقامات صهیونیستی در مورد مسائل و سخنان مقامات آمریکایی گفت : واشنگتن از قبل در مورد این نوع واکنش های مقامات اسراییلی آگاهی داشت. باید بگویم واکنش مقامات اسرائیلی به ویژه نفتالی بنت به سخنان جان کری ریشه در بی دقتی آنها در توجه به صحبت ها دارد.

وی در ادامه افزود: وزیر اسراییلی (نفتالی بنت) که به صحبت های وزیر امور خارجه دقت نمی کند یا اطلاعات غلطی از این سخنان دریافت می کند  باید بداند که وزیر امور خارجه آمریکا به واکنش های شما و اینکه چگونه صحبت هایش را تحریف می کنید واکنش نشان خواهد داد.

معاون سخنگوی آمریکا در ادامه تاکید کرد که کری نبود صلح میان فلسطین و اسراییل را به تقویت گروهک تروریستی داعش مربوط نکرد بلکه گفته بود" حل درگیری ها میان دو طرف کمک بزرگی به ثبات منطقه خواهد کرد".

وزرای صهیونیستی به شدت پس از سخنان پنجشنبه جان کری واکنش نشان دادند و وی را مورد انتقاد قرار دادند، نفتالی بنت  گفته بود اینکه جان کری درگیری بین فلسطینی ها و اسراییل را به تقویت داعش مرتبط می داند  و تروریسم جهانی را بیشتر خواهد کرد درست نیست.

گیلاد ساعر وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی نیز مانند بنت  به این سخنان واکنش نشان داد و گفت: کری از اتفاقات منطقه اطلاعات بسیار پایینی در اختیار دارد.