به گزارش پارس به نقل از ایرنا، دومیستورا که برای گفت وگو با مقامات لبنانی درباره تحولات منطقه و بحران سوریه در بیروت بسر می برد، روز جمعه در سفارت ایران حضور یافت و با « محمد فتحعلی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان دیدار و گفت وگو کرد.

وی که از سوی « درک بلامبلی» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در لبنان همراهی می شد، در این دیدار گفت که نگران وضعیت شهر کوبانی در مرزهای سوریه و ترکیه است.
نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در سوریه همچنین ابراز امیدواری کرد که با برقراری آرامش هرچه بیشتر در لبنان، زمینه های لازم برای انتخاب رییس جمهوری جدید این کشور فراهم شود.
فتحعلی و دو میستورا در این دیدار در باره تحولات منطقه ، بحران سوریه و اوضاع لبنان و همچنین اقدامات گروه تروریستی تکفیری داعش در عراق و سوریه گفت وگو کردند.
سفیر ایران در لبنان نیز با اشاره به اقدامات تروریستی گروه داعش درسوریه ،عراق ولبنان، بر لزوم همکاری همه کشورها و توجه ویژه سازمان ملل به کشورهای منطقه تاکید کرد.
وی با بیان اینکه حل مشکل سوریه صرفا از طریق سیاسی ممکن است ، خاطرنشان کرد:اعلام برخی کشورها مبنی بر تسلیح برخی گروه ها در سوریه نه تنها کمکی به حل بحران این کشور نمی کند بلکه مخالف قوانین وعرف بین المللی است.
فتحعلی اظهارداشت: وضعیت مردم کوبانی نگران کننده است وهمه باید به آنان کمک کنیم اما همه کشورها باید به قوانین بین المللی مبنی برعدم دخالت در امور دیگران احترام بگذارند.
سفیر ایران در لبنان همچنین تاکید کرد: به اصطلاح ائتلاف بین المللی ضد داعش تاکنون نیت و اراده ای جدی برای جنگ با این گروه نداشته و صادقانه رفتار نکرده است.
دومیستورا در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در لبنان نیزتاکید کرده است که « فقط سوری ها آینده سوریه را رقم می زنند».
نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد که از دیروز پنجشنبه در بیروت بسر می برد پیش از این ملاقات با « تمام سلام» نخست وزیر، شیخ « نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب الله و « جبران باسیل» وزیر امور خارجه لبنان دیدار و گفت وگو و بر حل سیاسی بحران سوریه تاکید کرده است.
دومیستورا بعداز ملاقات با وزیر خارجه لبنان و در پاسخ به این سئوال که آیا می توانید به حل بحران سوریه کمک کنید؟، گفت: بعداز 43 سال فعالیت دیپلماتیک اگر به حل سیاسی بحران سوریه که بسیار ضروری است، ایمان نداشتم این ماموریت را نمی پذیرفتم.
وی اظهارداشت که قبلا به سوریه سفر کرده ودر آینده هم از این کشور دیدن می کنم.
نماینده ویژه بان کی مون قرار است بعداز لبنان به ایران ، ترکیه و کشورهای دیگر و سرانجام آمریکا سفر کند.
دومیستورا گفته است که برنامه سفر به روسیه را هم در دستور کار دارد.