پايگاه خبري تحليلي «پارس»- منطقه آمرلی از توابع استان صلاح الدین در شمال بغداد پس از درگیری ارتش عراق و مردم آن با گروهک تروریستی داعش برای شکستن محاصره دو ماهه این شهر شاهد آرامش نسبی است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»، مقاومت مردم آمرلی در برابر حملات تروریست های داعش، پیروزی آنان در شکستن محاصره این شهر و پاکسازی روستاهای اطراف آن از علل اصلی کاهش حملات داعش، بازگشت آرامش به این شهر و سازمان یافته تر شدن مردم برای مقابله با هرگونه حمله احتمالی است.

این مقاومت همچنین موجب به حرکت درآمدن مردم دیگر شهرهای عراق برای دفاع از خود شده است.

"ایلی ریاض صاری کهیه" رییس حزب ترکمان عراق گفت: توانستیم در آمرلی مقاومت کنیم و در کرکوک در برابر داعش پایداری نمودیم.

"محمد کمال" از سران حزب دمکرات کردستان عراق نیز گفت: با کمک نیروهای منطقه که به کرکوک و مناطق اطراف آن اعزام شدند، کرکوک امن خواهد بود.

"رعد رشدی" عضو شورای استان کرکوک هم می گوید: طرف هایی که می گویند بر کرکوک سیطره دارند باید مسئولیت حفظ امنیت مردم را به عهده بگیرند.

"ریبوار طالبانی" رییس شورای استان کرکوک نیز گفت: در زمان حاضر تجربه آمرلی و کوبانی را پشت سر می گذرانیم که به اسطوره تبدیل شده اند و تاریخ این مقاومت قهرمانانه ثبت می شود. 

سرتیپ "کریم جوامیر" مدیر دفتر امور عشایر کرکوک  هم در گفت و گو با خبرنگار شبکه العالم می گوید: تمام شیوخ عشایر در عراق و استان کرکوک با دستگاه های امنیتی همکاری دارند. 

امنیت کرکوک بهترین نشانه همبستگی مردم آن در برابر داعش است چون مردم آن می خواهند در برابر تمام چالش ها و تهدیدات بایستند.