به گزارش پارس به نقل از فارس، وزیر کشور با اشاره به ضعف افغانستان و پاکستان در کنترل مرزهای مشترک گفت: در برخی موارد اشرار با سوء استفاده دست به برخی اقدامات می‌زنند که این اقدامات تاثیری بر ثبات و امنیت نظام جمهوری اسلامی ایران ندارد.

عبدالرضا رحمانی فضلی عصر امروز در جریان سفر به شهرستان مشگین‌شهر استان اردبیل در جمع خبرنگاران گفت: یک هفته در میان به استان‌های کشور سفر می‌کنم که این سفر نیز ادامه‌ همین سفرها است، به طوری که ما با مشکلات مردم منطقه در این سفر‌ها بیشتر آشنا می‌شویم تا برای پیگیری آنها گام‌های اساسی برداریم.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: در مرزهای کشور‌ شرایط خوبی حاکم است،و ما با آمادگی لازم و کافی بر مرزهای غربی و شرقی کشور تسلط کافی داریم و امنیت در آنها برقرار است.

این مسئول ادامه داد: با توجه به همجواری افغانستان و پاکستان با کشور ایران، این کشور‌ها متاسفانه نتوانسته‌اند به صورت کامل کنترل بر روی مرزها داشته‌ باشند که به همین خاطر در برخی موارد اشرار با سوء استفاده دست به برخی اقدامات می‌زنند که این اقدامات تاثیری بر ثبات و امنیت نظام جمهوری اسلامی ایران ندارد.

رحمانی فضلی در پایان تصریح کرد: خوشبختانه با توانمندی‌ نیروهای مرزبانی و سایر دستگاه‌های نظامی اقدامات اشرار در منطقه کم شده است.