پايگاه خبري تحليلي «پارس»- رئیس جمهور مصر شروطی را برای رژیم صهیونیستی جهت برقراری روابط با کشورهای عربی مانند عربستان و مغرب مطرح کرد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»، "عبدالفتاح سیسی" در افتتاحیه نشست بازسازی غزه در قاهره، خطاب به شهرک نشینان صهیونیست و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر بر ضرورت اجرای طرح موسوم به "صلح عربی" و حمایت از تشکیل کشور فلسطینی برای پایان یافتن درگیری بین فلسطینیها و صهیونیستها تاکید کرد.

رئیس جمهوری مصر در حمایت از سازش با صهیونیستها گفت: " صلح چیزی است که ثبات و آرامش را به همراه بیاورد".

سیسی در این سخنرانی خاطرنشان کرد که پیشرفت به سمت تشکیل کشور فلسطین، لازمه توافقنامه های سازش، روابط دیپلماتیک و عادی سازی با بسیاری از کشورهای عربی است.

پیام دیگر سیسی در این سخنرانی به "بنيامين نتنياهو، اويگدور ليبرمان" و دیگر مسئولان کابینه رژیم صهیونیستی بود در هفته‌های اخیر مسائلی را درباره صلح با فلسطینیها بدون هرگونه امتیاز دهی مطرح کرده‌اند. به این صورت که گویا طرفهای اسرائیلی، سعودی، کویتی و مغربی بر سر یک میز نشسته و به موضوع برقراری روابط و امضای توافقنامه بایکدیگر می پردازند؛ درحالیکه اوضاع کرانه باختری و اشغالگری و ساخت و ساز شهرکها، همچنان به حالت خود باقی بماند.

سایت خبری "المرصد" نوشت: سیسی به نتانیاهو یادآور شد که در روند سازش، امتیازهای مجانی به طرف مقابل داده نخواهد شد ، درصورتیکه نتنیاهو بخواهد با عربستان ، امارات ، مصر و اردن روابط طبیعی داشته باشد، باید بداند که راه رسیدن به روابط به ریاض ، ابوظبی و قاهره و امان از رام الله می گذرد.

تزیپی لیونی وزیر امور قضایی رژیم صهیونیستی هم اخیرا با اشاره به دعوت نشدن این رژیم به کنفرانس بازسازی غزه در قاهره گفت: هیچ مجالی برای همکاری واقعی با کشورهای عربی بدون مذاکرات جدی با فلسطینی ها وجود ندارد.