به گزارش پارس شبکه خبر دانشجو در این باره نوشت: یکی از آفت‌های فعالیت سیاسی در هر جامعه‌ای ترجیح منافع قبیله‌ای و قشری به منافع ملی بوده است که در این نوع نگاه، هرگاه منافع قبیله‌ای و باندی برخی از سیاسیون تامین نشود به راحتی منافع ملی را به پای این منافع ذبح می‌کنند. دیدگاه قبیله‌ای که بارها مورد مذمت رهبری معظم انقلاب قرار گرفته است، متاسفانه هنوز در بسیاری از افراد که پست‌های کلیدی‌ای را در حکومت دارند حاکم است. آخرین نمونه به‌کارگیری این نوع تفکر خطرناک، اظهارات وزیر خارجه جمهوری اسلامی در نشست شورای روابط خارجی آمریکا بود.
شبکه خبر دانشجو می‌افزاید: ظریف در نشست اعضای اندیشکده سیاست‌گذاری آمریکا، با انتقال پیامی به آمریکایی‌ها به آنها فهماند اگر با دولت یازدهم به توافق جامع هسته‌ای نرسند، خطر روی کار آمدن جریان منتقد دولت در انتخابات سال آینده مجلس قطعی است. این پیام آقای ظریف به غربی‌ها که به نوعی درخواست کمک از آنهاست، بیانگر آن است که ایشان و جریان همفکر‌شان حاضر به انعقاد هر نوع توافقی با غربی‌ها هستند تا در داخل با تبلیغات فراوان به افکار عمومی داخل ایران وانمود کنند که ما توانستیم مسئله هسته‌ای را حل کنیم. بر اساس این طرح که اسم آن را «توافق برای توافق» می‌توان گذاشت، اینطور به مردم القا می‌شود؛ تمام مشکل ما با غربی‌ها فقدان یک توافق جامع هسته‌ای با آنها بود. حالا که این توافق انجام گرفته، مسئله هسته‌ای هم به نوعی حل شده است.
شبکه خبر دانشجو نوشت: این نکته فراموش نشود که قبلا در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری سال 92 این گونه به مردم القا شد که حل مشکلات اقتصادی مردم در گرو «بستن با کدخدا» (آمریکا)ست. در واقع چون دولت تمام تخم‌مرغ‌های سبد خود را در سیاست خارجی و حل موضوع هسته‌ای گذاشته است مجبور است هر توافقی را با غربی‌ها انجام دهد تا در داخل از آن بهره‌برداری قبیله‌ای نماید. لذا طرح شعارهایی همچون «هر توافقی بهتر از عدم توافق است» از طرف دکتر ظریف و راه‌اندازی کمپین‌هایی با این موضوع را در این چارچوب می‌توان تفسیر نمود، فارغ از اینکه منافع ملی در این توافق به چه میزان لحاظ شده و یا امتیازات داده شده چه مقدار است. مهم در این نوع توافق، پیروزی یک جریان یا به عبارتی صحیح‌تر یک «عشیره سیاسی» در یک کارزار سیاسی است.
یادآور می‌شود بنابر اعلام خبرگزاری اصلاح‌طلب ایسنا در حالی که سررسید چهارمین قسط از توافق تمدید شده ژنو فرارسیده، آزادسازی قسط سوم از دارایی‌های بلوکه شده ایران به مبلغ 700 میلیون دلار هنوز صورت نگرفته است.