پايگاه خبري تحليلي «پارس»به اذعان مقامات فرانسوی، از حدود یک هزار تبعه این کشور که با توهم جنگ به سوریه رفته‌اند، حدود شصت نفر زن هستند که به محض ورود به سوریه با سرنوشتی شوم و ازدواج اجباری با تروریست‌ها مواجه شده‌اند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»، "نورا" دختر 15 ساله فرانسوی-مغربی است که از طریق شبکه اجتماعی فیس بوک فریب تروریست های فعال در سوریه را خورده و با توهّم جهاد (جنگ) عازم این کشور شده است.

برادر"نورا" که راننده کامیون است و برای نجات او از دست تروریست ها به سوریه سفر کرده، می گوید: خواهرم علاقه فراوانی به فیلم های دیزنی داشت و قبل از سفر به سوریه دانش آموزی کوشا و فعال و تحت تاثیر این فیلم ها بود.

وی افزود: وقتی وارد صفحه فیس بوک نورا شدم، دیدم مملو از پیام های دعوت به جنگ (جهاد) در سوریه و اجساد متلاشی شده کودکان سوری بود و 3 روز پس از این ماجرا پیامی از نورا به ما رسید که در آن گفته بود: در حلب (شمال سوریه) هستم و "گویی در دنیای دیزنی به سر می برم".

برادر نورا می افزاید که خواهرش پس از گذشت مدتی به دروغین بودن آنچه در خصوص جهاد در سوریه در ذهن داشته، پی برده و ضمن منافق و دروغگو توصیف کردن گروه های تروریستی در سوریه چندین بار از آنها خواست که او را نجات دهیم، اما سرکرده تروریست های داعش او را تهدید کرده و از او خواسته بودند که در سوریه باقی بماند.

اما فؤاد، بردار نورا، پس از دیدن چهره خواهرش بسیار نگران وضعیت او شده و تصمیم می گیرد که هر طور که شده او را به فرانسه بازگرداند.

او می گوید: وقتی مطلع شدم که او در چه شرایط بدی به سر می برد، انگیزه بیشتری پیدا کردم تا او را به فرانسه بازگردانم. چهره نورا قبلا از من سفید تر بود، ولی این بار که او را دیدم چهره اش از من هم تیره تر شده بود؛ صورت او ورم کرده بود، دچار مشکلات روحی شده و بی وقفه گریه می کرد و سرش را به دیوار می کوبید.

 شواهد و قرائن بیانگر آن است که بسیاری از دختران نوجوان اروپایی در معرض خطر تروریست های در حال جنگ سوریه قرار دارند و بسیاری از آنها از طریق فیس بوک و دیگر شبکه های اجتماعی و تلفن همراه به بهانه پرداختن به کار خیر در مناطق جنگی در دام زنان بزرگ تر از خود که از سوی تروریست های برای جذب دختران نوجوان به کار گرفته شده اند، گرفتار می شوند. این  زنان، دختران نوجوان را به بهانه "جهاد" فریب می دهند.

یک فیلم ویدیویی که زنی در شهر رقه سوریه تهیه و ماه گذشته از شبکه تلویزیونی فرانس 24 منتشر شد، بخشی از حقایق وضعیت این دختران نوجوان را به تصویر کشیده است؛ هرچند که این دختران و زنان مستقیما وارد جنگ در سوریه نمی شوند، اما محل استقرار آنها از میدان نبرد دور نیست و همواره در معرض بمباران ائتلاف ضد داعش و خطر مرگ قرار دارند و اگر کسی از آمدن خود به سوریه پشیمان شود، نمی تواند امید چندانی به رهایی از این دام داشته باشد و در نهایت سرشتی جز مرگ برای آنها وجود ندارد.