شاید خیلی از ارتشیان اول انقلاب به دلیل آنکه در نظام سابق آموزش دیده بودند و نظر مردم روی آن ها خیلی مثبت نبود اوایل انقلاب خیلی نظر مساعدی به انقلاب نداشتند.اما ظهیر نژاد از استثناهای ارتش بود که در کنار افسران و درجه داران انقلابی دیگر ارتش، از همان روزهای اول انقلاب همراه انقلاب بود و به عنوان یک ارتشی حزب اللهی شناخته می شد. در تمام سال های بعد از انقلاب و در طول دوران دفاع مقدس هم از نظامیانی بود که خوش درخشید و از بزرگان جنگ بود.

ظهیر نژاد یقینا از آن نیروهای ارتش بود که از بسیاری از سپاهیان هم در تعهد به انقلاب چند سر و گردن بالاتر بود ، همانند صیاد شیرازی.به همین دلیل هم بود که رهبری انقلاب در پیام تسلیت به مناسبت فوت او چنین نوشتند:

امیر شجاع و غیرتمند ارتش جمهوری اسلامی، سرلشکر ظهیرنژاد که سالیان متمادی از عمر خود را در جهاد با دشمنان دین و کشور سپری کرد و در جبهه‌های دفاع مقدس رشادتها و فداکاریهای فراوان نمود و در سنگرهای مختلف و مدارج عالی به میهن اسلامی خدمات شایان کرد، به ملکوت اعلی پیوست.

اینجانب درگذشت این سرباز شریف اسلام و یاور سرافراز نظامِ اسلامی را به نیروهای مسلح خصوصاً ارتش جمهوری اسلامی ایران و کلیه بازماندگان آن عزیز تسلیت می‌گویم و غفران الهی را بر او و صبر و شکیبایی برای خانواده ایشان از خدای متعال مسألت می‌کنم.

سید علی خامنه‌ای‌
21/7/1378

سال 78 برای ارتش ایران سال سختی بود. فروردین ماه آن سال صیاد شیرازی به شهادت رسید و 6 ماه بعد در 21 مهر ماه هم سرلشگر ظهیر نژاد به دلیل سکته مغزی در 75 سالگی به رحمت ایزدی پیوست و ایران 2 نفر از بزرگان جبهه و جنگ خود را از دست داد. یادشان گرامی باد... .


پ.ن:تصویر مربوط می شود به رژه نظامیان ارتش برای تجدید بیعت با امام خمینی(ره).نفر سمت راست سرلشکر خلبان جواد فکوری و نفر سمت چپ سرلشکر قاسمعلی ظهیر نژاد