به گزارش پارس به نقل از  ایسنا ، صدها معترض آمریکایی روز جمعه در مقابل افسران پلیس ضد شورش ایستادند و اعتراضاتی را که قرار است امروز (شنبه) و فردا ادامه یابد آغاز کردند.

ناآرامی‌ها در شرایطی در میسوری بار دیگر افزایش یافته است که تنها دو ماه از کشته شدن مایکل براون، نوجوان ۱۵ ساله سیاهپوست به دست یک افسر پلیس می‌گذرد و این بار در پی کشته شدن یک سیاهپوست دیگر اعتراضات به اوج خود رسیده است. فعالان حقوق بشر معتقدند که شلیک به سیاهپوستان در میسوری و سایر مناطق با انگیزه‌های نژاد پرستانه صورت می‌گیرد.

سازمان دهندگان تحولات چهار روزه فرگوسن انتظار دارند که صدها تن در اعتراضات شرکت کنند البته در تجمع اولیه روز جمعه در مقابل دفتردادستانی بخش سنت لوئیس این میزان جمعیت شرکت نداشتند. با این حال اواخر روز جمعه تنش‌ها افزایش یافت و معترضان مقابل دپارتمان پلیس فرگوسن شعارهایی بر ضد نیروهای امنیتی سر می‌دادند.

این شعارها در حالی سرداده می‌شد که حدود ۵۰ افسر گارد ضد شورش در مقابل معترضان صف کشیده بودند و دپارتمان پلیس بخش سنت لوئیس اعلام کرد هر معترضی را که به سمت افسران برود، بازداشت می‌کند. معترضان آمریکایی بار دیگر درخواست خود را مبنی بر متهم کردن "دارن ویلسون" از سوی دادستان اعلام کردند. ویلسون یک افسر سفید پوست فرگوسن است که در نهم اوت مایکل براون ۱۸ ساله را که غیر مسلح بود، به ضرب گلوله کشت.

یک هیات منصفه عالی در حال بازنگری پرونده است و وزارت دادگستری آمریکا تحقیقات "حقوق مدنی" را برای مرگ براون و بازجویی گسترده‌تری را درباره نیروهای پلیس فرگوسن آغاز کرده است.

یکی از معترضان آمریکایی گفت: ما به اینجا آمده‌ایم تا عدالتی که مردم برایش جان داده‌اند، طلب کنیم. ما اینجا هستیم تا صلح برقرار کنیم. ما بنرهایی را در دست داریم که نام افرادی که جان باخته‌اند، برروی آن نوشته شده است.

پلیس سنت لوئیس، تاکنون گزارشی درباره بازداشت معترضان منتشر نکرده است و افسران پلیس همچنان نظارت بر صدها معترض را در جنوب این منطقه ادامه می‌دهند. ناآرامی‌های ایالت میسوری آمریکا چهارشنبه هفته گذشته با کشته شدن یک نوجوان ۱۸ ساله سیاهپوست دیگر به دست یک افسر سفید پوست افزایش یافت. پلیس می‌گوید که "وون دریت د. مییرز" به دست افسر پلیس سنت لوئیس در لباس فرم کشته شده اما این پلیس در حال انجام وظیفه نبوده و برای یک شرکت امنیتی خصوصی کار می‌کرده است. خانواده مییرز می‌گویند که پسرشان مسلح نبوده است.