پايگاه خبري تحليلي «پارس»- گروه تروریستی داعش از زمانی که وارد سوریه شده است به شیوه‌های مختلف کودکان و نوجوانان کمتر از 18 سال را جذب می‌کند. این گروه در بمب گذاری‌ها و حملات انتحاری از این کودکان استفاده می کند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»، داعش از زمانی که مناطقی از سوریه را تحت کنترل خود در آورده، هزاران نفر از سوری‌ها و اتباع خارجی را به شیوه‌های مختلف جذب کرده است.

بسیاری بر این نظرند که علت اصلی پیوستن بسیاری به این گروه تروریستی با انگیزه های مالی است. بر این اساسی، گزارشی که در این خصوص منتشر شده بود اعلام شد که افرادی زیر 18 طی دوره آموزشی مبلغ 2 هزار و 500  لیره سوریه دریافت می کنند.

عناصر داعش با تشکیل کلاسهایی، در حال شستشوی مغزی آنان با اینگونه عبارتها هستند: "بهشت در دو قدمی است. شانس یار تو شده است، زیرا ما تو را برای اجرای عملیات انتخاب کرده‌ایم، و امروز با پیامبر (ص) ملاقات خواهی کرد."

عناصر داعش به طور مستمر و مدام چنین عبارت هایی را در دوره آموزش یک ماهه در گوش کودکان و نوجوانان می خوانند.

در شهر رقه، یکی از جوانان ماجرایی را که برای بردارزاده اشت روی داده نقل کرد و گفت: "برادرزاده در خیابان با تفنگ اسباب بازی در حال بازی بود. یکی از عناصر داعش به طرف او رفت و به او 500 لیره داد و رفت. روز بعد بار دیگر بازگشت و به برادزاده ام  که 12 سال دارد گفت اگر با ما بیایی تفنگ واقعی به تو خواهم داد."

در همین حال، گزارش هایی که دفتر اطلاع رسانی شهر رقه اعلام کرده است، بیانگر آن است که  در درگیری‌های اطراف شهر کوبانی در شمال سوریه، 30 نفر از عناصر داعش به هلاکت رسیده اند که بیشتر آنها کمتر از بیست سال سن داشتند.

اکنون ساکنان مناطق تحت کنترل داعش در سوریه از این می‌ترسند که این گروه تروریستی درآینده، عضو گیری را به صورت اجباری انجام دهد.