به گزارش پارس به نقل از میزان، حمید رسایی در نشست علنی امروز (سه شنبه ۱۵ مهر) مجلس شورای اسلامی در تذکر آئین نامه‌ای گفت: تذکر بنده مربوط به ماده ۲۰۹ بند ۵ تبصره ۳ آئین نامه داخلی مجلس است، در توضیح این ماده آمده است هیات رئیسه می‌تواند کلیه سوالات یک نماینده از یک وزیر را که آماده طرح در جلسه علنی است در یک جلسه در دستور کار قرار دهد.


نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آئین نامه به صراحت به این موضوع اشاره کرده است که اگر سوال مربوط به یک نماینده باشد هیات رئیسه می‌تواند سوالات را تجمیع کرده و در یک جلسه علنی مطرح کند. در حال حاضر ۲ سوال از وزیر اطلاعات طرح شده که در یک سوال آن بنده و آقای کریمی قدوسی امضا کننده بودیم که این سوال بدون آنکه به ما اطلاع داده باشند، توسط هیات رئیسه تلفیق شده است.

او گفت: آقای کریمی قدوسی امضای سوال خود را که با بنده امضا کرده بودند، پس گرفتند و در حال حاضر بنده سوال کننده از این موضوع هستم و باید گفت که این رویه درست نیست زیرا بابت همین سوال که امروز ادغام شده و در مورد جلسه وزیر اطلاعات با اعضای حزب منحله مشارکت است، متاسفانه وزیر اطلاعات از بنده شکایت کرده است.

رسایی گفت: همچنین وزیر اطلاعات بابت سوالی که پس از ۵ ماه با فشار بنده به هیات رئیسه اعلام وصول شده به صحن علنی مجلس آمدند و هیات رئیسه از آنجایی که موضوع این سوال قابل گفتن نبود، عنوان سوال را تغییر داده است و باید گفت که هیات رئیسه به شکلی عمل کرد که وزیر به وزارتخانه خود حق می‌دهد که از نماینده شکایت کند.

رئیس مجلس در پاسخ به تذکر رسایی گفت: اگر تذکر شما نسبت به اقدام هیات رئیسه است باید اشاره کرد که سوال شما مشترک با آقای کریمی قدوسی بود و سوال دیگری که از سوی شما مطرح شده هر دو محتوای نزدیک به هم دارند. البته این موضوع پیشتر هم مرسوم بوده که سوالات با محتوای نزدیک به هم را تجمیع می‌کنند و خلاف آئین نامه نیست.