به گزارش پارس به نقل از تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی صبح امروز پارلمان ایرادات شورای نگهبان به طرح اصلاح موادی از قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور را موردبررسی و اصلاح قرار دادند.

وکلای ملت به منظور تامین نظر این شورا در بند «هـ» و تبصره موضوع بند ۷ ماده ۲ قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور را مورد اصلاح قرار دادند که براین اساس مصوب شد، در مواردی که گزارش بازرسی متضمن اعلام تخلف اداری مدیران کل ادارات و مقامات بالاتر تا سطح وزرا و هم‌طراز آنهاست که مشمول قانون رسیدگی به تخلفات اداری هستند، سازمان بازرسی گزارش را برای رسیدگی به هیئت تخلفات اداری نهاد ریاست جمهوری ارسال و تا وصول نتیجه پیگیری می‌کند.

در خصوص پرونده‌های مطروحه در رابطه با مقامات فوق، هیئت رسیدگی بدوی و تجدیدنظر مزبور با عضویت یک نفر از قضات منصوب رئیس قوه قضائیه تشکیل می‌شود و خارج از نوبت طبق قانون رسیدگی به تخلفات اداری به موضوع رسیدگی می‌کند.

رئیس هیئت موظف است ضمن نظارت بر ثبت پرونده و تعیین اوقات رسیدگی، مراتب را به عضو قاضی و نماینده سازمان جهت حضور اعلام کند. 

بهارستان‌نشینان همچنین به منظور تامین نظر شورای نگهبان یک تبصره را به ماده ۱۰ قانون تشکیل سازمان بازرسی الحاق کردند که براین اساس مقرر شد، در مواردی که پیشنهادهای سازمان برای جلوگیری از وقوع جرم، تکرار تخلف یا سوءجریان امور باشد و عدم اجرای آنها موجب انجام عمل غیرقانونی شود و مسئول مربوطه از انجام آن استنکاب نماید با رسیدگی و احراز در دادگاه صالح مشمول مجازات مقرر در تبصره یک ماده ۸ این قانون می‌شود.