به گزارش پارس به نقل از پایگاه خبری زاویا، عبدالمین الشیخ، رئیس شعبه استان غربی شرکت برق عربستان و مسئول نظارت کلی بر مراسم حج امسال گفت، در مراسم حج امسال هیچ کمبود قابل توجه برق یا حادثه مرتبط با برق رخ نداده است.
وی افزود: «در روز آخر مراسم حج، مکه رکورد بالاترین میزان استفاده از برق را بر جای گذاشت، در حالی که منا نیز رکورد بالاترین میزان بار را در روز عید قربان شکست.»
الشیخ در ادامه گفت: «به علاوه، مصرف برق در روز عرفه در مقایسه با سال گذشته 2 برابر شد.»
شرکت برق عربستان مهندسانی را برای نظارت بر خروجی های برق و اطمینان از برگزاری ایمن مراسم حج تعیین کرده بود.
این شرکت 1.9 میلیون ریال سعودی صرف تقویت شبکه های موجب، استقرار 4 ایستگاه انتقال برق و 5 ولتاژ مدار و برقراری ارتباط با مشترکان جدید و پروژه های جدید کرده است.
وی در ادامه افزود: «مرکز امور اضطراری ما 206 مورد گزارش قطعی برق را در طول مراسم حج دریافت کرده است که 15 درصد کاهش را در میزان شکایات نشان می دهد.»
«گروه های کارشناسی با موتورسیکلت به نیمی از کمپ ها و ساختمان هایی که در آنها قطعی گزارش شده بود اعزام شدند تا مشکلات به وجود آمده را سریعا برطرف کنند.»
وی افزود، این شرکت همچنین کارگاه هایی آگاهی بخشی روزانه برای خدمه فعال در این بخش برگزار کرده است تا از برگزاری حج به شکلی ایمن اطمینان حاصل کند. مسئولان شرکت برق عربستان به صورت منظم از منا، عرفات و مزدلفه بازدید می کنند تا وضعیت برگزار مراسم و ایمنی اماکن متبرکه را تضمین نمایند.