به گزارش پارس به نقل از فارس، تحولات ۳ جبهه حلب-حماه و لاذقیه و آغاز مرحله‌ای جدید در عرصه میدانی سوریه، پیشروی ارتش سوریه در حلب و تشدید محاصره گروههای مسلح، ابراز نگرانی کردها از نقش ترکیه در سوریه، آمادگی برای مقابله با هرگونه تجاوز به سوریه و تأیید خبری مبنی بر اینکه افرادی که در عین العرب کشته شدند دارای گذرنامه ترکی بودند، تحولات میدانی و سیاسی سوریه در ۲۴ ساعت گذشته را شامل می‌شوند.

تحولات میدانی

تحولات ۳ جبهه‌ حلب‌-حماه‌-لاذقیه و آغاز مرحله‌ای جدید در عرصه میدانی سوریه+عکس و نقشه

از بررسی تحولات میدانی ۳ جبهه حلب، در شمال سوریه و ریف‌حماه، در مرکز آن و ریف‌لاذقیه،‌ در شمال غربی این کشور آشکار می‌شود سوریه در آستانه آغاز مرحله‌ای جدید در عرصه میدانی قرار دارد.

پیشروی ارتش سوریه در حلب/تشدید محاصره گروه‌های مسلح

جدیدترین تحولات میدانی شهر «حلب»، در شمال سوریه از ادامه پیشروی یگان‌های ارتش سوریه در این شهر و تشدید حلقه محاصره گروه‌های مسلح مستقر در حلب حکایت دارد.

همه کُردها از نقش ترکیه در سوریه نگرانند

عضو پارلمان عراق از فهرست اتحادیه میهنی کردستان عراق، نقش ترکیه در سوریه را نگران‌کننده دانست و گفت: فعالیت‌های ترکیه برای همه کردها موجب نگرانی شده است. این اقدام ترکیه صرفاً برای تصرف و اشغال مناطق کردنشین سوریه است.

دمشق در برابر آنکارا دست بسته نخواهد بود/محور مقاومت با تجاوز به سوریه مقابله می‌کند

نویسنده و تحلیلگر امور سیاسی سوریه با اشاره به اینکه ترکیه در برابر هرگونه اقدامی علیه سوریه باید واکنش این کشور را در نظر داشته باشد، تاکید کرد که محور مقاومت با هرگونه تجاوز به سوریه مقابله خواهد کرد.

افراد مسلحی که در «عین العرب» کشته شده‌اند، گذرنامه ترکیه دارند

سخنگوی حزب «کردستان» سوری گفت عناصر مسلحی که در منطقه عین العرب کشته شدند، دارای گذرنامه‌های کشور ترکیه بودند و از خاک ترکیه و به طور مشخص از شهر «جیلان بینار» بود که با سلاح‌های سنگین شهر «سری کانیه» در خاک سوریه را هدف قرار دادند.