به گزارش پارس به نقل از ایرنا ، دیوان عالی انتخاباتی برزیل اعلام کرد، از بین این تعداد نیرو، ۳۰ هزار نظامی از سه نیروی زمینی، دریایی و هوایی برای تامین امنیت انتخابات مامور شده اند. شبکه «تی وی گلابز نیوز» نیز به نقل از دیوان عالی انتخابات برزیل اعلام کرد که این دیوان، اجازه اعزام نیروها را به ۲۵۴ استان در ۱۱ ایالت فدرالی از مجموع ۲۷ ایالت صادر کرده است.

گزارش ها حاکی است که نقاط تمرکز نیروهای امنیتی برزیل، مناطق آمازون و ریودژانیرو خواهد بود؛ مناطقی که اوایل هفته جاری شاهد درگیری بین نیروهای امنیتی با قاچاقچیان بودند. گفته می شود باندهای جرم و جنایت در آستانه انتخابات فعالیت های خود را به دلیل تمرکز نیروهای امنیتی و مقامات برای برگزاری انتخابات، تشدید می کنند. نیروهای امنیتی همچنین در اطراف پنج هزار و ۴۰۰ شعبه اخذ رای مستقر می شوند تا بتوانند هرگونه تخلف انتخاباتی مانند خرید رای یا تبلیغات غیرقانونی را دستکم در شعاع ۵۰ متری شعب اخذ رای کنترل کنند.

حدود ۱۴۳میلیون برزیلی امروز (یکشنبه) به پای صندوق های رای خواهند رفت تا رئیس جمهوری، فرمانداران ایالت ها و نمایندگان مجلس ششمین اقتصاد جهان را انتخاب کنند. برزیلی ها در این انتخابات، رئیس جمهوری را برای چهار سال آینده، ۲۷ فرماندار یا رئیس دولت ایالتی، ۵۱۳ نماینده مجلس و ۲۷ سناتور را انتخاب خواهد کرد. سه نامزد انتخاباتی شامل «دیلما روسف» رئیس جمهوری کنونی و نامزد حزب کارگران، «مارینا سیلوا» نامزد حزب سوسیالیست و «آئسیو نوس» از حزب سوسیال دموکرات برزیل در این انتخابات با هم به رقابت خواهند پرداخت.

بر اساس آخرین نظرسنجی های «ایبوپه» و «داتافولها» دو نهاد معتبر مطالعات و سنجش اجتماعی برزیل، دیلما روسف با ۴۰ درصد آرا از رقیبان خود پیشتاز است؛ هرچند که این میزان رای برای پیروزی در دور نخست کافی نیست، زیرا باید به حداقل ۵۰ درصد برسد.