به گزارش پارس ، کاروان خودروهای برنامه “ تخته‌ گاز ” بی‌بی‌سی که وارد آرژانتین شده بود، به علت تحریک آمیز بودن پلاک یکی از خودروها که اشاره مستقیمی به درگیری نظامی دو کشور بر سر جزایر فالکلند دارد، مورد خشم مردم قرار گرفته و مجبور به ترک این کشور شد.

“جرمی کلارکسون ” مجری برنامه “ تخته‌گاز ” شبکه ۲ بی‌بی‌سی انگلیس که برای تهیه یکی دیگر از قسمت‌های این برنامه وارد آرژانتین شده بود، به علت تحریک آمیز بودن پلاک خودروی مورد استفاده وی، مورد خشم مردم این کشور قرار گرفت و نهایتا مجبور به ترک خاک آرژانتین شد.

به نوشته این نشریه انگلیسی، پس از اینکه مردم محلی خودروی جرمی کلارکسون و دست‌اندرکاران برنامه “ تخته گاز” را با پرتاب سنگ هدف قرار دادند، این کاروان تحت پوشش و اسکورت نیروهای پلیس، خاک این کشور را ترک کردند.

خشم مردم محلی آرژانتین به علت پلاک خودروی پورشه‌ ای بود که توسط کلارکسون رانده می‌شد، پلاک این خودرو “H۹۸۲ FKL” بود که اشاره مستقیمی به جنگ سال ۱۹۸۲ انگلیس و آرژانتین بر سر جزایر فالکلند داشت.

آرژانتین در حالی که با اشاره به عملکرد استعماری انگلیس، جزایر مالویناس (فالکلند) را تحت تصرف غیرقانونی دولت لندن می‌داند، ادعای مالکیت بر آن‌ها را دارد و به همین علت در سال ۱۹۸۲ وارد درگیری خونین با انگلیس شد، اما نهایتا از این کشور شکست خورد.

در پی این رخداد، کلارکسون و تیم همراه وی مجبور شدند که این خودرو را به همراه دو خودروی دیگر رها کرده و خاک آرژانتین را به سمت شیلی ترک کنند.