به گزارش پارس به نقل از تسنیم ، روزنامه نیویورک‌تایمز در سرمقاله خود با اشاره به پایان مذاکرات هسته‌ای نیویورک بین ایران و شش قدرت هسته‌ای نوشت: "با حضور رهبران ارشد در مجمع عمومی سازمان ملل زمان آن فرا رسیده که موانع پیش روی توافقی جامع برای محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران رفع گردند. اما تاکنون علی‌رغم مذاکرات بین جان کری، وزیر خارجه آمریکا، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران و کاترین اشتون، مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، هیچ نشانه واقعی دال بر تحرک، چه رسد به گشایش، مشاهده نشده است."

شورای سردبیری این روزنامه آمریکایی در ادامه و در تشریح اختلاف‌نظر‌ها بین ایران و شش قدرت جهانی نوشت: "بزرگترین مانع بازدارنده مقدار اورانیومی است که ایران می‌تواند غنی‌سازی کند. اسرائیل و متحدین تندروی آن در کنگره می‌خواهند به برنامه غنی‌سازی اورانیوم پایان بخشند. اوباما و سایر قدرت‌های بزرگ اعلام کرده‌اند که ایران می‌توان یک برنامه محدود برای اهدات تحقیقاتی داشته باشد."

نیویورک تایمز با اشاره به نیاز اعلام شده کشورمان به ده‌ها هزار دستگاه سانتریفیوژ برای تولید سوخت مورد نیاز رآکتور هسته‌ای بوشهر مدعی می‌شود: "این امر دارای صرفه اقتصادی نیست و از طرف دیگر ایران به چنین ظرفیتی نیاز ندارد، روسیه سوخت مورد نیاز این رآکتور را تولید کرده و می‌تواند در آینده نیز این کا را انجام دهد."