پايگاه خبري تحليلي «پارس»- پلیس فدرال آمریکا اعلام کرد که با کمک سایر کشورها هویت مرد سیاه‌پوشی که در تصاویر ویدیویی دو گروگان آمریکایی و یک انگلیسی را سر می‌برد، شناسایی کرده است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس» به نقل از مرکز خبرنگاران بدون مرز، جیمز کومی، رییس "اف ‌بی‌آی" هویت وملیت قصاب داعش را فاش نکرد؛ اما پیشتر منابع اطلاعاتی اعلام کرده بودند آن طور که در تصاویر ویدیویی منتشر شده از او شنیده شده است، وی لهجه‌ای انگلیسی به ویژه لندنی دارد.

درتصاویری که داعش از سربریدن جیمز فولی و استیو ساتلاف، دو روزنامه نگار آزاد آمریکایی و دیوید هینس، گروگان انگلیسی منتشر کرده، این مرد نقاب‌دار رو به دوربین آمریکا و کشورهای غربی را تهدید کرد که اعمال آنها علت "اعدام و جان دادن" این افراد است.

در فیلم اعدام یکی از خبرنگاران آمریکایی، داعش اعلام کرد که سر بریدن این خبرنگاربه تلافی حملات هوایی جنگنده های آمریکا در عراق بوده است.

اعدام فجیع گروگان ها به دست تروریست های داعش، محکومیت گسترده در سطح جهان را در پی داشت.

" جیمز فولی" خبرنگار نیویورک تایمز که از نوامبر 2012 میلادی ربوده شده بود توسط فردی نقابدار که با لهجه انگلیسی صحبت می کرد سر بریده شد و ساتلاف 31 ساله نیز آگوست 2013 در نزدیکی حلب در کشور سوریه به دست تروریست‌ها ربوده شد.

سنای آمریکا به اتفاق آرا با طرح پرداخت 10 میلیون دلاری برای کسب اطلاعاتی که به دستگیری افرادی که در اعدام دو روزنامه‌نگار آمریکایی توسط داعش دست داشتند، موافقت کرد.

سناتور "مارکو روبیو" گفت: یک راه که می‌تواند خاطرات "جیمز فولی" و "استیون ساتلاف" را زنده نگه دارند، سپردن قاتلان شیطانی آنها به عدالت است که این اقدام برای رسیدن به این هدف کمک می‌کند.

روبیو که سناتور ایالت فلوریدا و هم ایالتی ساتلاف است گفت: بسیار مهم است که این پیغام ارسال شود که آمریکا به طور خستگی ناپذیری کار می کند تا کشتار این روزنامه‌نگاران بدون مجازات باقی نماند.