به گزارش پارس، تسنیم به نقل از «رویترز» نوشت: «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهوری مصر بر برگزاری انتخابات پارلمانی این کشور در موعد مقرر تأکید کرد و با درخواست برخی طرف‌ها برای به تاخیر انداختن این انتخابات به دلیل ترس از ورود عناصر همسو با «اخوان المسلمین» به پارلمان آتی، مخالفت کرد.

السیسی که برای شرکت در نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک به‌سر می‌برد به خبرنگاران مصری گفت: «اگر اخوانی‌ها بتوانند به هر طریقی وارد پارلمان شوند ملت مصر این پارلمان را سرنگون خواهد کرد.»

السیسی که در ماه ژوئن به ریاست‌جمهوری مصر دست یافت، در دوران مبارزات انتخاباتی خود گفته بود گروه اخوان‌المسلمین هیچ وجودی در دوره وی نخواهند داشت.

دولت کنونی مصر، سال گذشته در پی عزل «محمد مرسی» رئیس‌جمهوری اسلام‌گرای این کشور گروه اخوان‌المسلمین را سازمانی تروریستی معرفی کرد.

از زمان برکناری محمد مرسی در ژوئیه سال گذشته ، صدها نفر از اعضا و طرفداران این گروه و همچنین نیروهای امنیتی در خشونت‌های سیاسی و حملات مسلحانه در این کشور کشته شده‌اند.

رئیس‌جمهور مصر در بخش دیگری از گفت‌وگوهایش تصریح کرد «آمریکا طی سال‌های گذشته کمک‌های زیادی به مصر که بالغ بر 50 میلیارد دلار طی سال‌های است، کرده و همچنین حمایت‌های فراوانی از ارتش مصر صورت داده است.»

به گفته السیسی، سال‌های زیادی است که دولت مصر بیانیه‌ای منفی علیه ایالات متحده آمریکا صادر نکرده است.