به گزارش پارس به نقل از ایسنا، محسن رضایی صبح امروز در سخنان خود در وزارت خارجه که به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد، اظهار کرد: کشورهای دنیا باید از ارتش عراق و سوریه حمایت کنند تا آنها بتوانند داعش را از بین ببرند در غیر این صورت این موضوع بحرانی‌تر شده و برای داعش مشروعیت ایجاد می‌کند.

دبیر مجمع تشخیص مصحلت نظام در ادامه با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها یا نمی‌خواهند یا نمی‌توانند با داعش مقابله کنند، اظهار کرد: آنها از سویی به دنبال دخالت در امور داخلی سوریه هستند. دخالت‌های آنها در طول سه سال گذشته به نتیجه نرسیده و اکنون آنها به دنبال پیدا کردن راهی برای دخالت مجدد در سوریه هستند.

وی همچنین با بیان اینکه ما به نیت و هدف آمریکا از مقابله با داعش مشکوکیم، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی من عمیق‌تر شدن بحران است زیرا مساله فراتر از داعش است. اکنون گروه‌های تروریستی زیادی در منطقه هستند که یک غده سرطانی را ایجاد کردند و این غده با دخالت آمریکا عمیق‌تر شده است.

دبیر مجمع تشخیص مصحلت نظام در پایان با اشاره به مذاکرات 1+5 و حضور رییس‌جمهور در نیویورک، خاطرنشان کرد: رییس‌جمهور به خوبی از مواضع بحق ما دفاع می‌کند.