به گزارش پارس به نقل از ایسنا، دکتر محمدجواد ظریف در این دیدار با استقبال از آغاز به کار دمیستورا، اقدامات اولیه وی جهت تبادل نظر با مقامات سوریه و کلیه اقشار و گروه‌های سوری برای نیل به یک مصالحه سیاسی فراگیر را گامی در جهت درست توصیف و بر ضرورت فعالیت موثر و بی‌طرفانه نماینده سازمان ملل در امور سوریه تاکید کرد.

وزیر امورخارجه کشورمان با اشاره به ورود گروه تروریستی داعش به سوریه اظهار کرد: مبارزه با تروریزم که جمهوری اسلامی ایران از ابتدا بر اولویت آن تاکید داشت، امروز به اولویت جامعه بین‌المللی تبدیل شده است.

نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه نیز در این دیدار اظهار کرد: برای دستیابی به یک مصالحه فراگیر در سوریه باید با تمامی طرف‌ها به رایزنی پرداخت.

وی افزود: بر همین اساس در سفر اول خود به سوریه با بشار اسد و مسوولان دولتی از یک‌سو و با مخالفان میانه‌رو و جامعه مدنی از سوی دیگر ملاقات و گفت‌وگو کردم.

او با اشاره به سفرهای آتی خود به کشورهای منطقه تاکید کرد: این سفرها برای رایزنی و درک بهتر نظرات کشورها از جمله ایران درباره عناصر اصلی دستیابی به مصالحه سیاسی فراگیر صورت می‌گیرد.

وزیر امور خارجه کشورمان هم‌چنین امروز با وزیران خارجه ارمنستان و بولیوی نیز دیدار و درباره آخرین تحولات منطقه، روند مذاکرات هسته‌ای و راه‌های توسعه مناسبات به گفت‌وگو و رایزنی پرداخت.