به گزارش پارس، تسنیم به نقل از رویترز نوشت: "سامانتا پاور" نماینده آمریکا در سازمان ملل گفت که کشورهای دیگر نیز آمادگی خود برای انجام عملیات هوایی علیه داعش در سوریه را اعلام کرده‌اند.

وی گفت: ما به تنهایی این حملات هوایی را انجام نخواهیم داد.

پاور که با سی‌بی‌اس نیوز آمریکا مصاحبه می‌کرد در پاسخ به سوالی درباره تمایل دیگر کشورها برای همراهی آمریکا در حملات هوایی علیه داعش، گفت: ما این موضوع را به دیگر کشورها واگذار کرده‌ایم تا اعلام کنند که چه تعهداتی را در قبال ائتلاف خواهند داشت.

باراک اوباما از 10 سپتامبر مجوز حملات هوایی علیه داعش در سوریه را صادر کرده است.

پاور از فاش کردن هویت کشورهایی که به حملات هوایی آمریکا علیه داعش در سوریه می‌پیوندند خودداری کرد اما گفت که ما در واقع حمایتی را که توضیح دادم خواهیم داشت.

پاور همچنین در مصاحبه دیگری با ای‌بی‌سی نیوز گفت: معتقدم که این حمایت جهانی برای نابودی  و تحقیر گروه داعش است.

وی افزود: من یک حدس انجام می‌دهم، در صورتی که رئیس جمهور تصمیم به انجام حملات بگیرد، آمریکا این حملات هوایی را به تنهایی انجام نمی‌دهد.

فرانسه هفته پیش اولین حملات هوایی داخل عراق را انجام داد اما "فرانسوا اولاند" رئیس جمهور فرانسه انجام حملات به سوریه و اعزام نیروی زمینی را رد کرده است.

آمریکا در ماه سپتامبر ریاست دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل را بر عهده دارد و "جان کری" وزیر امور خارجه این کشور در نشست روز جمعه شورای امنیت سازمان ملل درباره عراق گفت که همه کشورها از جمله ایران نقشی برای ایفا در ائتلاف علیه داعش دارند.

همچنین اوباما روز چهارشنبه در مجمع عمومی سازمان ملل درباره اقدام جهانی علیه داعش سخنرانی خواهد کرد.